Projekt

Obecné

Profil

Novinky

Hodnocení 4. iterace

Přidáno uživatelem Premek Brada před 13 dny(ů)

Průběh a stav projektu (slušné 2b)

  • zhruba LCA
  • zhruba standardní ASWI proces
pozitiva
  • dobrá organizace práce a komunikace
  • tým postupuje sice částečně intuitivně, ale správně
negativa
  • lehce nevyrovnaný objem příspěvků (zejm. jeden z členů, 115/150/130 vs 70 hodin a 18/10/10 vs 1 commit), diskutováno
další komentáře
  • dosud strávený čas: 478 hodin

Iterace (slušné 2b)

  • delší (3 týdny) vzhledem k cíli (dosahnout LCA) a již vyjasněným potřebám uživatelů
pozitiva
  • cíl v souladu s fází
  • aktivně řeší situace v týmu a komunikaci se zadavatelem
negativa
  • "verfied -> closed" až na konci iterace hromadně => burndown spíše "rock edge" => neslouží účelu v průběhu iterace
  • dost nadhodnocené effort estimates (Estimated time 237.00 hours, Spent time 178.00 hours), diskutováno

Technická kvalita (slabé 1b)

  • základní sada artefaktů je pohromadě
pozitiva
  • SRS a SAD dobře strukturované, čitelně a srozumitelně napsané
  • SAD: využití pohledů vč. vhodně zdůrazněného procesního pohledu, stručně ale informačně hutně psáno
  • množství (pro ASWI doplňkových) ekonomicko-manažerských dokumentů/artefaktů (OBS, matice odpovědnosti, ...)
negativa
  • stále není vůbec trasovatelnost potřeby <-> požadavky <-> issues <-> commits <-> tests, diskutováno
  • SRS: struktura ok, ale specifikace požadavků ne - nejde o use cases, ani něco jiného; technologie jsou takto požadovány uživateli??? ; není specifikován rozsah "první verze aplikace" a "finální aplikace"
    • žádné informace ohledně cílového prostředí a nasazení
  • SAD: chyby ve workflow v procesním pohledu; design decisions jsou jen u technologií a nejsou navázány na požadavky; impl pohled neozřejmuje strukturu implementačního projektu (komplet flask-driven? nebo nějaké odchylky? kde je "schovaný" React?) + charakter "krabiček" (třídy? moduly? flask controllery? importované hotové knihovny/komponenty?) a škoda, že tyto "krabičky" nejsou provázaně odkazované v Datové toky; chybí informace o datovém modelu (použité podmnožiny?) MRS a interních datových/funkčních API (např. schemata pro JSON)
    • např. SRS "Odezva systému maximálně do 3 sekund." -- odpovídá tomu architektura s dat. pumpou a získáváním dat vždy on-demand z MRE?
    • např. impl pohled "Predikce mRS" vs tok dat "Model pro predikci mRS" -- jde o tentýž subsystém?
  • LCA prototyp není explicitně mapován na uživatelsky a/nebo architektonicky kritické use cases z SRS
    • PoT implementace je triviální tj. příliš jednoduchá a nad rámec propojení prohlížeč<->MRS v podstatě nic neověřuje
    • repo: kompletní RDF connection info vč hesla commitnuté do git repo (!) uff
  • klíčové dokumenty nemají "košilku"

Postupy a praktiky (slušné 2b)

  • jednotlivé praktiky vcelku ok, chybí vědomé použití těch navázaných na risk / priority / value management
pozitiva
  • code review pro vybrané merge requests (dle významu změn) dělají, není vidět ve workflow issues ale je vidět v gitlab
    • zapsat do interních pravidel týmu, kde není vůbec
  • effort estimates: priorita autorovi issue, celkem to funguje (až na případy průzkumných úkolů typu "naučit se technologii")
negativa
  • workflow na ticketech často neodpovídá interním pravidlům týmu (výskyty new -> closed, accepted -> closed)
    • námět na retrospektivu?

Doporučení

  • diskutováno lack of traceability ("my to máme v hlavě" nestačí)

Hodnocení 3. iterace

Přidáno uživatelem Premek Brada před asi 1 měsíc

Průběh a stav projektu (dobré 3b)

  • vyjasněny cíle, účel (s koncovými uživateli) a dlouhodobý plán vč. podzimu
  • LCO uzavřeno
pozitiva
  • projekt "nakolejen" díky vyjasnění cílů a plánu
  • vyčištěna informační struktura projektu
  • zaměření a obsah prací dobře odpovídá fázi
negativa
  • neřešena trasovatelnost mezi požadavky (vize, SRS) a prováděnými/plánovanými činnostmi (issues)
další komentáře
  • dosud strávený čas: 282 hodin

Iterace (slušné 2b)

  • cíl a obsah odpovídá fázi (PoT prototypy)
  • retrospektiva: drobné ale užitečné ladění postupů
pozitiva
  • schůzka s lékaři, výrazně pomohla vyjasnit vision and scope + synchronizaci s KIV zadavateli
  • dokončení artefaktů k LCO
negativa
  • sprint backlog nemá mapování na SRS / product backlog
  • výsledné dokumenty: nejasný status
další komentáře
  • nadhodnocené odhady pracnosti (159 estim, 127 spent): hlavně kvůli PoT úkolům (šlo to rychleji) a kumulativní úspoře času při schůzkách

Technická kvalita (slušné 2b)

  • vyčištěna informační struktura projektu
  • dokončeny klíčové dokumenty Vize a DSP, začištěn Plán projektu
pozitiva
  • rozdělení infomrací "k procesu v Redmine Documents, k produktu v git repo Dokumenty"
  • začátek použití git branches a policies dle GitFlow
  • Vision and scope: struktura, stručnost
  • Specifikace požadavků: struktura tj. oblasti zachycených informací
negativa
  • dokumenty nemají metadata (košilku)
  • neví se (nebo minimálně nejsou specifikovány) detaily business critical nebo risk-relevant požadavků
  • občas chyby v issues (špatný Tracker, např. Support pro #11090 nebo Bug pro #11188) + popisy issues používány spíše sporadicky
  • Vision and scope
    • účel systému nespecifikuje, o jaké lékaře, jaká medicínská data a jaké analýzy se konkrétně jedná => scope nejasná
    • chybí stakeholder concerns / profiles
    • u některých funkcí systému nejasný účel a/nebo výstup (např. segmentace obrazových dat, kontrola možnosti provést analýzu)
    • závislosti neuvádí napojení (a jiné vazby) na existující systémy
    • nedefinovaná zkratka MRE
  • Specifikace požadavků
    • celkový pohled: popisuje "projekt" nikoli "produkt", chybí detaily o "impaktovaném článku" (tj. citace zdroje)
    • ASWI, TSP1 a TSP2 jsou pojmy nerelevantní vzhledem k specifikaci požadavků (hint: relevantní by byly verze / vydání produktu)
    • minimální akceptační kritéria: téměř nulový rozdíl mezi celkovými a "pro ASWI"
    • produkční prostředí není specifikováno, pouze identifikováno
    • technologie, formáty dat: které z nich jsou opravdu požadavky, a které něco jiného? tj. patří (všechny) tyto informace do daného dokumentu?
    • use cases jen názvy, bez identifikace, podrobností a vazby na funkce uvedené ve Vision and scope
    • forma dodávek neřeší skutečnou dodávku produktu

Postupy a praktiky (dobré 3b)

  • celkově postupy odpovídají fázi a potřebám projektu
pozitiva
  • rozumné rozhodnutí udělat 4.it delší (dotažení LCA)
  • použití GitFlow
  • komunikace s koncovými uživateli a zadavateli
  • weekly standups
negativa
  • -

Doporučení

  • diskutováno, jak se dívat na "fyzický pohled" pro SAD
  • validace architektury, vazba na SRS: viz teor. poznatky
  • retrospektiva - "kaizen" přístup

Hodnocení 2. iterace

Přidáno uživatelem Premek Brada před asi 2 měsíce(ů)

Průběh a stav projektu (slušné - 2b)

  • ještě "inception" s vyjasňováním potřeb uživatelů, LCO zatím nedosaženo
pozitiva
  • komunikace se stakeholders a v rámci týmu
  • založené potřebné artefakty
  • průběžné technologické průzkumy (příprava pro architekturu)
negativa
  • nevyjasněný cíl ("produkt" nebo "ověření metod")
  • údaje k plánu projektu a průběhu roztříštěné (vize vs logický rámec, plán prj vs Redmine roadmap vs wiki iterací, spec pož vs vize, ...), není Redmine Roadmap pro ASWI projekt
další komentáře
  • dosud strávený čas: 134 hodin

Iterace (dobré - 2b)

  • cíle v souladu s fází projektu, provedení OK, formality slabé
pozitiva
  • řešeny podstatné věci pro celkový projekt
  • podrobné zachycení průběhu (wiki stránka)
  • retrospektiva vedla na drobné úpravy procesu/praktik
negativa
  • neuzavřená issues

Technická kvalita (slabé - 1b)

  • artefakty odpovídají fázi projektu, vč. stavu rozpracovanosti, ale trpí roztříštěností a chybí některé podstatné informace
pozitiva
  • struktura Vize a Spec pož dobrá, "logický rámec" dobře udělaný
negativa
  • vize nezachycuje / nevyjasňuje hlavní cíl(e) projektu, typy vyšetření a dat (mrtvice), potřeby stakeholders; nepřebírá relevantní info z "logický rámec projektu"
  • spec požadavků postrádá detaily (produkční prostředí, požadavky fční a mimofční) a/nebo odůvodnění tj. trasovatelnost (technologie)
  • špatně strukturované úložiště (větve tj. "version space" pro části systému a projektu tj. "product space")
  • wiki špatně formátovaná, zanechané "historické relikty" již nepotřebné, URL namísto hyperlinků

Postupy a praktiky (slušné - 2b)

  • odpovídají fázi projektu
pozitiva
  • rozdělení rolí a aktivit
  • technologické sondy, komunikace s různými stakeholders
negativa
  • workflow na issues vymyšlené dobře (velmi robustní) ale ne(do)realizované v praxi
  • nejasná / slabá prioritizace + specifikace uživatelských potřeb a požadavků

Doporučení

  • v plánu projektu zahrnout i cíl pro "TSP2" poločas

Hodnocení 1. iterace

Přidáno uživatelem Premek Brada před 2 měsíc(ů)

Průběh a stav projektu (2b)

  • projekt a tým inicializovány
pozitiva
  • kontakt se zákazníkem
  • rozběhnutá komunikace a infrastruktura pro vedení projektu
  • představa o celkových výsledcích projektu a jejich fázování (z pohledu ročního prj, ASWI+TSP)
  • stav odpovídá fázi projektu
negativa
  • chybí plán projektu (probráno)
další komentáře
  • analýza rizik plánována, viz logický rámec projektu
  • dosud strávený čas: 37.5 hodin

Iterace (3b)

  • obsah a cíle v souladu s fází projektu
  • dokončena bez komplikací
pozitiva
  • vyjasněn rámcový cíl
  • tým řešil správné úvodní potřeby: komunikace, synchronizace, infrastruktura, úvodní schůzky se zákazníkem
negativa
  • -

Technická kvalita (2b)

  • odpovídá fázi projektu (artefakty i provozní záznamy)
pozitiva
  • využití wiki
  • prvotní podoba specifikace požadavků
negativa
  • (ne)formátování wiki
  • vize jen slovně
  • interní pravidla a konvence jen slovně

Postupy a praktiky (3b)

  • tým řešil témata odpovídající fázi projektu, dobře použité schema retrospektivy
pozitiva
  • zápisy ze schůzek
  • retrospektiva s využitím schematu povedlo/nepovedlo/zlepšit/vyhnout_se
  • vhodná reakce na detekovaný problém s plánováním schůzek
negativa
  • -

Doporučení

  • informace s trvalou platností nenechávat v komentářích k Issues, dávat do wiki/dokumentů
  • zkontrolovat informace zadávané pro TSP, jinak ale průběh z pohledu TSP budeme řešit automaticky v rámci ASWI schůzek
    (1-4/4)

    Také k dispozici: Atom