Projekt

Obecné

Profil

Novinky

Hodnocení projektu

Přidáno uživatelem Petr Pícha před více než 1 rok

Hodnocení
9

Malus/Bonus

  • +3b za readme a plán

Tým a komunikace

  • negativa
    • nevelká asertivita v jednání se zákazníkem (ze začátku)
  • pozitiva
    • jinak v pořádku
  • hodnocení: Excelentní - Slušné (2,5)

Projekt

  • negativa
    • malé první iterace a hodně úsilý na konci (odpovídalo plánu, ale byl to dobrý plán?) + nutné dodělávky přes léto, aby TSP2 začínalo, kde mělo
  • pozitiva
    • s těžkostmi se vyrovnali docela dobře
    • nakonec se podařilo dotáhnout do stavu akceptovaného zákazníkem
  • další komentáře
    • Celkový strávený čas [h] - 490 (nedá se moc určit rozdělení kvůli Azure DevOps)
  • hodnocení: Slušné (2)

Postupy a praktiky

  • pozitiva
    • pěkné prvotní plánování
  • další komentáře
    • jinak v celku standard
    • na začátku těžká komunikace se zákazníkem, který je tlačil, kam chtěl bez ohledu na dopady
  • hodnocení: Slušné (2)

Technická kvalita

  • pozitiva
    • práce s repository
  • další komentáře
    • artefkaty z většiny průměr
    • komplikace s Azure DevOps ovlivňuje tickety
  • hodnocení: Excelentní - Slušné (2,5)

Otázky na tým (post-mortem review)

  • Co nevyhovovalo, nefungovalo, komplikovalo život
    • Azure DevOps
    • nekvalitní vstupy od zákazníka
    • nároky na komunikaci se zákazníkem (z jeho strany) na začátku
  • V čem vidí tým největší přínos, co se naučili
    • ti, co neměli zkušenost, proces a projekt obecně
    • ostatní jedou v práci něco dost podobného
    • Azure DevOps

Použitý proces

ASWI std

Artefakty předané týmem

  • Předávací protokol - ANO
  • Archiv projektu - ANO

Datum schůzky (uzávěrky)

8.6.2023

Hodnocení 6. iterace

Přidáno uživatelem Petr Pícha před více než 1 rok

Hodnocení
10,5

Průběh a stav projektu

  • - nestihnuté věci
  • + ale zákazník to převzal (dodělávky přes léto)
  • hodnocení: slušné 2,25

Iterace

  • 0 prodloužená o týden, hackathon (130h)
  • + retro, náplň
  • hodnocení: skvělé 3

Technická kvalita

  • + protkol, formulář, archiv
  • + Python komentáře jako prog. dok. i bez popudu zákazníka
  • + 0.9alpha tag - odevzdaná verze
  • + repo (+rebase), CICD
  • hodnocení: skvělé 3

Postupy a praktiky

  • + před-finální schůzka a následné dolazení posledních drobností
  • + opuštění některých konvencí za účelem dotažení poduktu
  • hodnocení: slušné 2,25

Použitý proces

ASWI std

Datum schůzky

8.6.2023

Hodnocení 4. a 5. iterace

Přidáno uživatelem Petr Pícha před více než 1 rok

Hodnocení
9+9,5

Doporučení

  • příští schůzku až na uzávěrku

Průběh a stav projektu

  • - skluz kvůli souběhu s ostatními předměty
  • + dohoda se zákazníkem - microservices -> monolit, snížení scopu
  • + plán přidat týdenní iteraci
  • 0 plus problémy ze strany zákazníka ohledně kvality vstupů a komunikace
  • hodnocení: slušné 2

Iterace

  • - 5. iterace zaškrcená ostatními předměty (projev už vě čtvrté - 66.7/100h)
  • + momentálně dohánění restů, retrospektivy
  • hodnocení: slušné 1,5-2

Technická kvalita

  • + úprava plánu, Architektura (ač bez diagramů)
  • + repo obecně (tagy plánované až bude užitečný výstup)
  • hodnocení: skvělé 2,5

Postupy a praktiky

  • + komunikace situace se zákazníkem
  • + řešení problémů způsobených zákazníkem
  • + osekání administrativy
  • hodnocení: skvělé 3

Použitý proces

ASWI std (akorát AzD jak tickety, tak repo)

Datum schůzky

19.5.2023

Hodnocení 3. iterace

Přidáno uživatelem Petr Pícha před více než 1 rok

Hodnocení
10

Malus/Bonus

  • potenciální bonus za README v repu

Doporučení

  • sejít se až za 2 iterace, tzn. po 5.

Průběh a stav projektu

  • + implementační pokrok, zákazník spokojenější
  • + změna architektury po dohodě se zákazníkem (na microservices), plánuje se Archiktura
  • 0 snížení, ale ne odstranění skluzu
  • hodnocení: slušné 2

Iterace

  • + retro, identifikace problémů+řešení
  • -/+ mírný pododhad, ale řešeno v retro
  • + plán na další iterace objemný (90h), ale v souladu s plánem i stavem
  • hodnocení: skvělé 2,5

Technická kvalita

  • + plán vč. TSP2, ERA model, high-level diagram, README v repo je skvělé (struktura+konvence+instalace+IDE+build+deploy)
  • hodnocení: skvělé 2,5

Postupy a praktiky

  • + prezentace progresu před "celou" firmou, plánuje se tagován verzí až přijde funkční pokrok
  • + zavedení bufferů, uhánění materiálů
  • hodnocení: skvělé 3

Použitý proces

ASWI std (akorát AzD jak tickety, tak repo)

Datum schůzky

19.4.2023

Hodnocení 2. iterace

Přidáno uživatelem Petr Pícha před více než 1 rok

Hodnocení
8,5

Doporučení

  • timeboxing schůzek (interních i jiných) může pomoct bavit se o největších prioritách a omezit admin, zbytek se může dohnat asynchroně (mail, chat, atd.)
  • sejít se až za 2 iterace podle nového počítání (tzn. za 2 týdny)

Průběh a stav projektu

  • + zlepšili komunikaci se zákazníkem, schůzky ubyly, konečně mají test prostředí
  • + LCO
  • - stále skluz vlivem zákazníka + ostatních předmětů
  • + vyřešeny resty z minula
  • hodnocení: slušné 2

Iterace

  • 0 velký podíl adminu, ale řeší se
  • + dohnané náslechové schůzky s mentorem, náplň (do jisté míty daná okolnostmi), plán na další, odhad 74/76
  • +/- nesplněné věci řešeny v retrospektivě
  • hodnocení: slušné 2

Technická kvalita

  • + Vize
  • + pracovní verze specifikace
  • + popisy stage prostředí a DB, komentáře logtime, priority, občas description, estimates, hierarchie, párování s commity
  • - due date
  • + repo
  • hodnocení: slušné 2

Postupy a praktiky

  • + zápisy schůzek
  • + retro
    • lepší komunikace se zákazníkem, větší buffer na admin, ne vždy musí být všude všichni, nerozebírat interní věci na hovoru
    • přístupově dobře, cíle, co zlepšit, místy zklouzávalo do technických debat (odchyceno)
    • ? předělat plán nebo mít živo verzi v ticketech (pak ale chce nastavené boardy, atd. na lepší monitorování)?
  • + přechod na týdenní iterace s retrospektivou každou druhou
  • plánování
    • + vyřešit bottlenecky a neřešit moc (původní) plán
    • + přeplánování ticketů udělané správně
    • - k věci, tzn. jen rámcově co, kdo a kolik to zabere - detaily bokem
  • hodnocení: skvělé 2,5

Použitý proces

ASWI std (akorát AzD jak tickety, tak repo)

Datum schůzky

3.4.2023

Hodnocení 1. iterace

Přidáno uživatelem Petr Pícha před více než 1 rok

Hodnocení
7

Malus/Bonus

  • potenciál za prokopnutí Azure DevOps, pokud se tam vytvoří něco pěkného
  • možný bonus za plán (TBD)

Doporučení

  • "zlomit" nějak rovnováhu při schůzkách - být více asertivní, posílat agendu a otázky k řešení předem, přemýšlet o dalších možnostech
  • podobné problémy hlásit okamžitě mentorovi
  • zamyslet se na základě diskuze s mentorem, čemu interně říkat iterace (jednomu týdnu nebo dvoum) - uvážit, popř. konzultovat dopady
  • zřídit na Teams wiki rozcestník
  • zkusti pro mentora vyjednat práva na a) nastavení vlastního dashboardu, b) vidění do repository
  • nastavit si dashboardy/reporty pro snadný monitoring postupu projektu i současné iterace
  • násleh mentora na retrospektivě a plánování dohnat při další příležitosti

Průběh a stav projektu

  • - přiznaně za plánem
    • vlivy: rozkoukání v Azure DevOps, chaos a nerespektování domluv zákazníkem, neustálé interapty, nutnost rozjet proces, zákazník nedostatečně nainitován mentorem
  • + plán to zohledňuje a počítá se s větším nasazením v dalším průběhu
  • + interně fungují a jeví známky zájmu a pochopení procesu
  • hodnocení: slušné 1,5

Iterace

  • - malá (částečně díky interuptům)
  • + splěnné cíle, náplň
  • - násleh mentora na retrospektivě a plánování neproběhl (částečně díky rozvrhům)
  • hodnocení: slušné 1,5

Technická kvalita

  • + knowledge base na gDrive
  • + zápisy schůzek, GSM retrospektiva, prezentace pro zákazníka
  • +/- konvence dobře chycené pro Git, pak se to zvrhává na obecný TODO list
  • + dost detailní plán včetně odhadů, verze pro zákazníka
  • - Vize má jen business case, cíle a časový rámec, který je na rozdíl od plánu pro TSP1+2, chybí všechny ostatní části
  • + zanesení i aktivit z 0. iterace do AzD
  • + vyrovnávání se s AzD obecně
  • hodnocení: slušné 2

Postupy a praktiky

  • demo
    • + schůzky konečně usazeny na jednou týdně
    • + snaha o rízení
    • + na konci ujasnění/rekapitulace domluvy
    • - sdílení brát jako default
    • 0 zákazník je hodně asertivní/agresivní - řídí schůzky
  • + retrospektiva, standupy
  • hodnocení: slušné 2

Použitý proces

ASWI std (akorát AzD jak tickety, tak repo)

Datum schůzky

24.3.2023

    (1-6/6)

    Také k dispozici: Atom