Hodnocení
9¶
Malus/Bonus¶
Tým a komunikace¶
- negativa
- nevelká asertivita v jednání se zákazníkem (ze začátku)
- pozitiva
- hodnocení: Excelentní - Slušné (2,5)
Projekt¶
- negativa
- malé první iterace a hodně úsilý na konci (odpovídalo plánu, ale byl to dobrý plán?) + nutné dodělávky přes léto, aby TSP2 začínalo, kde mělo
- pozitiva
- s těžkostmi se vyrovnali docela dobře
- nakonec se podařilo dotáhnout do stavu akceptovaného zákazníkem
- další komentáře
- Celkový strávený čas [h] - 490 (nedá se moc určit rozdělení kvůli Azure DevOps)
- hodnocení: Slušné (2)
Postupy a praktiky¶
- pozitiva
- další komentáře
- jinak v celku standard
- na začátku těžká komunikace se zákazníkem, který je tlačil, kam chtěl bez ohledu na dopady
- hodnocení: Slušné (2)
Technická kvalita¶
- pozitiva
- další komentáře
- artefkaty z většiny průměr
- komplikace s Azure DevOps ovlivňuje tickety
- hodnocení: Excelentní - Slušné (2,5)
Otázky na tým (post-mortem review)¶
- Co nevyhovovalo, nefungovalo, komplikovalo život
- Azure DevOps
- nekvalitní vstupy od zákazníka
- nároky na komunikaci se zákazníkem (z jeho strany) na začátku
- V čem vidí tým největší přínos, co se naučili
- ti, co neměli zkušenost, proces a projekt obecně
- ostatní jedou v práci něco dost podobného
- Azure DevOps
Použitý proces¶
ASWI std
Artefakty předané týmem¶
- Předávací protokol - ANO
- Archiv projektu - ANO
Datum schůzky (uzávěrky)¶
8.6.2023
Hodnocení
10,5¶
Průběh a stav projektu¶
- - nestihnuté věci
- + ale zákazník to převzal (dodělávky přes léto)
- hodnocení: slušné 2,25
Iterace¶
- 0 prodloužená o týden, hackathon (130h)
- + retro, náplň
- hodnocení: skvělé 3
Technická kvalita¶
- + protkol, formulář, archiv
- + Python komentáře jako prog. dok. i bez popudu zákazníka
- + 0.9alpha tag - odevzdaná verze
- + repo (+rebase), CICD
- hodnocení: skvělé 3
Postupy a praktiky¶
- + před-finální schůzka a následné dolazení posledních drobností
- + opuštění některých konvencí za účelem dotažení poduktu
- hodnocení: slušné 2,25
Použitý proces¶
ASWI std
Datum schůzky¶
8.6.2023
Hodnocení
9+9,5¶
Doporučení¶
- příští schůzku až na uzávěrku
Průběh a stav projektu¶
- - skluz kvůli souběhu s ostatními předměty
- + dohoda se zákazníkem - microservices -> monolit, snížení scopu
- + plán přidat týdenní iteraci
- 0 plus problémy ze strany zákazníka ohledně kvality vstupů a komunikace
- hodnocení: slušné 2
Iterace¶
- - 5. iterace zaškrcená ostatními předměty (projev už vě čtvrté - 66.7/100h)
- + momentálně dohánění restů, retrospektivy
- hodnocení: slušné 1,5-2
Technická kvalita¶
- + úprava plánu, Architektura (ač bez diagramů)
- + repo obecně (tagy plánované až bude užitečný výstup)
- hodnocení: skvělé 2,5
Postupy a praktiky¶
- + komunikace situace se zákazníkem
- + řešení problémů způsobených zákazníkem
- + osekání administrativy
- hodnocení: skvělé 3
Použitý proces¶
ASWI std (akorát AzD jak tickety, tak repo)
Datum schůzky¶
19.5.2023
Hodnocení
10¶
Malus/Bonus¶
- potenciální bonus za README v repu
Doporučení¶
- sejít se až za 2 iterace, tzn. po 5.
Průběh a stav projektu¶
- + implementační pokrok, zákazník spokojenější
- + změna architektury po dohodě se zákazníkem (na microservices), plánuje se Archiktura
- 0 snížení, ale ne odstranění skluzu
- hodnocení: slušné 2
Iterace¶
- + retro, identifikace problémů+řešení
- -/+ mírný pododhad, ale řešeno v retro
- + plán na další iterace objemný (90h), ale v souladu s plánem i stavem
- hodnocení: skvělé 2,5
Technická kvalita¶
- + plán vč. TSP2, ERA model, high-level diagram, README v repo je skvělé (struktura+konvence+instalace+IDE+build+deploy)
- hodnocení: skvělé 2,5
Postupy a praktiky¶
- + prezentace progresu před "celou" firmou, plánuje se tagován verzí až přijde funkční pokrok
- + zavedení bufferů, uhánění materiálů
- hodnocení: skvělé 3
Použitý proces¶
ASWI std (akorát AzD jak tickety, tak repo)
Datum schůzky¶
19.4.2023
Hodnocení
8,5¶
Doporučení¶
- timeboxing schůzek (interních i jiných) může pomoct bavit se o největších prioritách a omezit admin, zbytek se může dohnat asynchroně (mail, chat, atd.)
- sejít se až za 2 iterace podle nového počítání (tzn. za 2 týdny)
Průběh a stav projektu¶
- + zlepšili komunikaci se zákazníkem, schůzky ubyly, konečně mají test prostředí
- + LCO
- - stále skluz vlivem zákazníka + ostatních předmětů
- + vyřešeny resty z minula
- hodnocení: slušné 2
Iterace¶
- 0 velký podíl adminu, ale řeší se
- + dohnané náslechové schůzky s mentorem, náplň (do jisté míty daná okolnostmi), plán na další, odhad 74/76
- +/- nesplněné věci řešeny v retrospektivě
- hodnocení: slušné 2
Technická kvalita¶
- + Vize
- + pracovní verze specifikace
- + popisy stage prostředí a DB, komentáře logtime, priority, občas description, estimates, hierarchie, párování s commity
- - due date
- + repo
- hodnocení: slušné 2
Postupy a praktiky¶
- + zápisy schůzek
- + retro
- lepší komunikace se zákazníkem, větší buffer na admin, ne vždy musí být všude všichni, nerozebírat interní věci na hovoru
- přístupově dobře, cíle, co zlepšit, místy zklouzávalo do technických debat (odchyceno)
- ? předělat plán nebo mít živo verzi v ticketech (pak ale chce nastavené boardy, atd. na lepší monitorování)?
- + přechod na týdenní iterace s retrospektivou každou druhou
- plánování
- + vyřešit bottlenecky a neřešit moc (původní) plán
- + přeplánování ticketů udělané správně
- - k věci, tzn. jen rámcově co, kdo a kolik to zabere - detaily bokem
- hodnocení: skvělé 2,5
Použitý proces¶
ASWI std (akorát AzD jak tickety, tak repo)
Datum schůzky¶
3.4.2023
Hodnocení
7¶
Malus/Bonus¶
- potenciál za prokopnutí Azure DevOps, pokud se tam vytvoří něco pěkného
- možný bonus za plán (TBD)
Doporučení¶
- "zlomit" nějak rovnováhu při schůzkách - být více asertivní, posílat agendu a otázky k řešení předem, přemýšlet o dalších možnostech
- podobné problémy hlásit okamžitě mentorovi
- zamyslet se na základě diskuze s mentorem, čemu interně říkat iterace (jednomu týdnu nebo dvoum) - uvážit, popř. konzultovat dopady
- zřídit na Teams wiki rozcestník
- zkusti pro mentora vyjednat práva na a) nastavení vlastního dashboardu, b) vidění do repository
- nastavit si dashboardy/reporty pro snadný monitoring postupu projektu i současné iterace
- násleh mentora na retrospektivě a plánování dohnat při další příležitosti
Průběh a stav projektu¶
- - přiznaně za plánem
- vlivy: rozkoukání v Azure DevOps, chaos a nerespektování domluv zákazníkem, neustálé interapty, nutnost rozjet proces, zákazník nedostatečně nainitován mentorem
- + plán to zohledňuje a počítá se s větším nasazením v dalším průběhu
- + interně fungují a jeví známky zájmu a pochopení procesu
- hodnocení: slušné 1,5
Iterace¶
- - malá (částečně díky interuptům)
- + splěnné cíle, náplň
- - násleh mentora na retrospektivě a plánování neproběhl (částečně díky rozvrhům)
- hodnocení: slušné 1,5
Technická kvalita¶
- + knowledge base na gDrive
- + zápisy schůzek, GSM retrospektiva, prezentace pro zákazníka
- +/- konvence dobře chycené pro Git, pak se to zvrhává na obecný TODO list
- + dost detailní plán včetně odhadů, verze pro zákazníka
- - Vize má jen business case, cíle a časový rámec, který je na rozdíl od plánu pro TSP1+2, chybí všechny ostatní části
- + zanesení i aktivit z 0. iterace do AzD
- + vyrovnávání se s AzD obecně
- hodnocení: slušné 2
Postupy a praktiky¶
- demo
- + schůzky konečně usazeny na jednou týdně
- + snaha o rízení
- + na konci ujasnění/rekapitulace domluvy
- - sdílení brát jako default
- 0 zákazník je hodně asertivní/agresivní - řídí schůzky
- + retrospektiva, standupy
- hodnocení: slušné 2
Použitý proces¶
ASWI std (akorát AzD jak tickety, tak repo)
Datum schůzky¶
24.3.2023