1
|
#ifndef _CAMERA_HPP
|
2
|
#define _CAMERA_HPP
|
3
|
|
4
|
#include <QMatrix4x4>
|
5
|
#include <QVector3D>
|
6
|
|
7
|
/// Třída Camera představuje kameru, neboli pohled pozorovatele.
|
8
|
class Camera: public QMatrix4x4
|
9
|
{
|
10
|
public:
|
11
|
/// Konstruktor.
|
12
|
/// Prázdný konstruktor.
|
13
|
Camera();
|
14
|
|
15
|
/// Nastavení pozice kamery v prostoru. Vždy bude směrovat do středu.
|
16
|
/// @param QVector3D position - pozice kamery v prostoru.
|
17
|
void set(QVector3D position);
|
18
|
|
19
|
/// Provede přiblížení kamery ke středu.
|
20
|
void zoomIn();
|
21
|
|
22
|
/// Provede oddálení kamery od středu.
|
23
|
void zoomOut();
|
24
|
|
25
|
/// Vrátí pozici kamery v prostoru
|
26
|
/// @return pozice kamery v prostoru.
|
27
|
QVector3D getPosition();
|
28
|
|
29
|
private:
|
30
|
/// Atribut k určení spodní hranice délky vektoru (pozice kamery).
|
31
|
static const int MIN_DIST;
|
32
|
|
33
|
/// Atribut k určení horní hranice délky vektoru (pozice kamery).
|
34
|
static const int MAX_DIST;
|
35
|
|
36
|
/// Pozice kamery v prostoru.
|
37
|
QVector3D position;
|
38
|
|
39
|
/// Střed, vždy počátek soustavy souřadnic [0, 0, 0].
|
40
|
QVector3D center;
|
41
|
|
42
|
/// @return vektor od středu do pozice kamery.
|
43
|
QVector3D getVectorToPosition();
|
44
|
|
45
|
/// Nastaví jednotkovou matici. Vynásobí ji maticí pohledu, která je
|
46
|
/// odvozena od bodu, ve kterém se nachází kamera, od směru pohledu a
|
47
|
/// od směru nahoru od kamery (vždy [0, 1, 0]).
|
48
|
void lookAt();
|
49
|
};
|
50
|
|
51
|
#endif
|