1 |
c137512e
|
Oto Šťáva
|
#ifndef _CAMERA_HPP
|
2 |
|
|
#define _CAMERA_HPP
|
3 |
|
|
|
4 |
|
|
#include <QMatrix4x4>
|
5 |
|
|
#include <QVector3D>
|
6 |
|
|
|
7 |
|
|
/// Třída Camera představuje kameru, neboli pohled pozorovatele.
|
8 |
|
|
class Camera: public QMatrix4x4
|
9 |
|
|
{
|
10 |
|
|
public:
|
11 |
|
|
/// Konstruktor.
|
12 |
|
|
/// Prázdný konstruktor.
|
13 |
|
|
Camera();
|
14 |
|
|
|
15 |
|
|
/// Nastavení pozice kamery v prostoru. Vždy bude směrovat do středu.
|
16 |
|
|
/// @param QVector3D position - pozice kamery v prostoru.
|
17 |
|
|
void set(QVector3D position);
|
18 |
|
|
|
19 |
|
|
/// Provede přiblížení kamery ke středu.
|
20 |
|
|
void zoomIn();
|
21 |
|
|
|
22 |
|
|
/// Provede oddálení kamery od středu.
|
23 |
|
|
void zoomOut();
|
24 |
|
|
|
25 |
|
|
/// Vrátí pozici kamery v prostoru
|
26 |
|
|
/// @return pozice kamery v prostoru.
|
27 |
|
|
QVector3D getPosition();
|
28 |
|
|
|
29 |
|
|
private:
|
30 |
|
|
/// Atribut k určení spodní hranice délky vektoru (pozice kamery).
|
31 |
|
|
static const int MIN_DIST;
|
32 |
|
|
|
33 |
|
|
/// Atribut k určení horní hranice délky vektoru (pozice kamery).
|
34 |
|
|
static const int MAX_DIST;
|
35 |
|
|
|
36 |
|
|
/// Pozice kamery v prostoru.
|
37 |
|
|
QVector3D position;
|
38 |
|
|
|
39 |
|
|
/// Střed, vždy počátek soustavy souřadnic [0, 0, 0].
|
40 |
|
|
QVector3D center;
|
41 |
|
|
|
42 |
|
|
/// @return vektor od středu do pozice kamery.
|
43 |
|
|
QVector3D getVectorToPosition();
|
44 |
|
|
|
45 |
|
|
/// Nastaví jednotkovou matici. Vynásobí ji maticí pohledu, která je
|
46 |
|
|
/// odvozena od bodu, ve kterém se nachází kamera, od směru pohledu a
|
47 |
|
|
/// od směru nahoru od kamery (vždy [0, 1, 0]).
|
48 |
|
|
void lookAt();
|
49 |
|
|
};
|
50 |
|
|
|
51 |
|
|
#endif
|