1 |
c137512e
|
Oto Šťáva
|
#ifndef _SPHERE_HPP
|
2 |
|
|
#define _SPHERE_HPP
|
3 |
|
|
|
4 |
|
|
#include "element.hpp"
|
5 |
|
|
|
6 |
|
|
/// Třída Sphere představuje vykreslovanou kouli umístěnou do počátku soustavy
|
7 |
|
|
/// souřadnic bez jakékoli úpravy.
|
8 |
|
|
class Sphere: public Element
|
9 |
|
|
{
|
10 |
|
|
public:
|
11 |
|
|
/// Poloměr koule.
|
12 |
|
|
static const float RADIUS;
|
13 |
|
|
|
14 |
|
|
/// @return souřadnice prostředního bodu mezi vrcholy A a B.
|
15 |
|
|
/// @param const QVector3D &a - první bod.
|
16 |
|
|
/// @param const QVector3D &b - druhý bod.
|
17 |
|
|
static const QVector3D middlePoint(const QVector3D &a, const QVector3D &b);
|
18 |
|
|
|
19 |
|
|
/// @return jaký poloměr koule má při největší velikosti.
|
20 |
|
|
static float getMaxRadius();
|
21 |
|
|
|
22 |
|
|
/// Konstruktor vytvoří prvních osm trojúhelníků, představujících tu
|
23 |
|
|
/// nejhrubší možnou kouli. Pak volá funkci subdivide(), která rekurzivně
|
24 |
|
|
/// provádí vyhlazování koule.
|
25 |
|
|
/// @param bool moving - jestli se jedná o pohyblivou, nebo statickou kouli.
|
26 |
|
|
Sphere(bool moving);
|
27 |
|
|
|
28 |
|
|
/// Nastavuje hodnoty představující minimální a maximální možnou
|
29 |
|
|
/// souřadnici na ose Z.
|
30 |
|
|
/// @param const QVector3D &minimumZ - minimální souřadnice na ose Z.
|
31 |
|
|
/// @param const QVector3D &maximumZ - maximální souřadnice na ose Z.
|
32 |
|
|
void setRangeZ(const float minimumZ, const float maximumZ);
|
33 |
|
|
|
34 |
|
|
/// @return jak moc má být koule zvětšena (zmenšena) na aktuální souřadnici Z.
|
35 |
|
|
float getCurrentScaling();
|
36 |
|
|
|
37 |
|
|
/// Nastavuje pozici koule v prostoru.
|
38 |
|
|
/// @param const QVector3D &position - bod v prostoru.
|
39 |
|
|
void setPosition(const QVector3D &position);
|
40 |
|
|
|
41 |
|
|
/// @return pozice koule v prostoru.
|
42 |
|
|
const QVector3D getPosition();
|
43 |
|
|
|
44 |
|
|
/// @return jestli už byly nastaveny všechny informace potřebné pro
|
45 |
|
|
/// vykreslení koule.
|
46 |
|
|
bool isSet();
|
47 |
|
|
|
48 |
|
|
private:
|
49 |
|
|
/// Jak se má koule zvětšit (zmenšit) na maximální souřadnici na ose Z.
|
50 |
|
|
static const float MAX_SCALING;
|
51 |
|
|
|
52 |
|
|
/// Jak se má koule zmenšit (zvětšit) na minimální souřadnici na ose Z.
|
53 |
|
|
static const float MIN_SCALING;
|
54 |
|
|
|
55 |
|
|
/// Jak moc má být koule hladká (pouze hodnoty od 1 do 5).
|
56 |
|
|
static const int SMOOTHING;
|
57 |
|
|
|
58 |
|
|
/// Minimální a maximální souřadnice Z, na které se koule může vyskytnout.
|
59 |
|
|
float minimumZ, maximumZ;
|
60 |
|
|
|
61 |
|
|
/// Aktuální pozice koule v prostoru.
|
62 |
|
|
QVector3D position;
|
63 |
|
|
|
64 |
|
|
/// Jestli jsou nastaveny všechny informace potřebné pro vykreslení koule.
|
65 |
|
|
/// Konkrétně se jedná o pozici v prostoru (s koulí se vykreslují i šipky).
|
66 |
|
|
bool set;
|
67 |
|
|
|
68 |
|
|
/// Funkce, ktera rekurzivně, podle dané urovně, provádí vyhlazování
|
69 |
|
|
/// koule, resp. trojůhelníků v ní. Každý trojůhelník rozdělí na další čtyři.
|
70 |
|
|
/// @param const QVector3D &a - souřadnice prvního vrcholu trojúhelníka.
|
71 |
|
|
/// @param const QVector3D &b - souřadnice druhého vrcholu trojúhelníka.
|
72 |
|
|
/// @param const QVector3D &c - souřadnice třetího vrcholu trojúhelníka.
|
73 |
|
|
/// @param const int level - aktuální úroveň vyhlazování.
|
74 |
|
|
void subdivide(const QVector3D &a, const QVector3D &b, const QVector3D &c, const int level);
|
75 |
|
|
};
|
76 |
|
|
|
77 |
|
|
#endif
|