1
|
#ifndef _ELEMENT_HPP
|
2
|
#define _ELEMENT_HPP
|
3
|
|
4
|
#include <QVector3D>
|
5
|
#include <vector>
|
6
|
using namespace std;
|
7
|
|
8
|
/// Třída Element je rodičem pro všechny prvky, které se objevují ve vykreslované
|
9
|
/// scéně (dráha, koule, ... ).
|
10
|
class Element
|
11
|
{
|
12
|
public:
|
13
|
/// Určuje, kolik hodnot za sebou ve vektoru DATA odpovídá jednomu vrcholu.
|
14
|
static const int DATA_COUNT_FOR_VERTEX;
|
15
|
|
16
|
/// Konstruktro. Konstruktor nastavuje typ prvku, tj. jestli se jedná o dráhu, kouli,
|
17
|
/// apod. Typ prvku pak jde do OpenGL shader programu, kde se určuje,
|
18
|
/// jaké natočení, posunutí, barva, atd. se má použít pro daný prvek.
|
19
|
/// @param const int category - typ prvku.
|
20
|
Element(const int category);
|
21
|
|
22
|
/// @return konstantní ukazatel na hodnoty uložené ve vektoru DATA.
|
23
|
const float *getData() const;
|
24
|
|
25
|
/// @return počet hodnot uložených ve vektoru DATA.
|
26
|
int dataCount() const;
|
27
|
|
28
|
/// @return počet vrcholu, pro které jsou uloženy informace ve vektoru DATA.
|
29
|
int vertexCount() const;
|
30
|
|
31
|
protected:
|
32
|
/// Identifikátor dráhy.
|
33
|
/// Identifikátor dráhy.
|
34
|
static const int TRAJECTORY;
|
35
|
|
36
|
/// Identifikátor koule.
|
37
|
static const int SPHERE;
|
38
|
|
39
|
/// Identifikátor statické koule.
|
40
|
static const int SPHERE_FIXED;
|
41
|
|
42
|
/// Identifikátor šipky.
|
43
|
static const int ARROW;
|
44
|
|
45
|
/// Identifikátor speciální šipky (šipka, která je pouze informativní).
|
46
|
static const int ARROW_SPECIAL;
|
47
|
|
48
|
/// Identifikátor stěny.
|
49
|
static const int WALL;
|
50
|
|
51
|
// Nastavený typ prvku, tj. jestli se jedná o drahu, kouli, apod.
|
52
|
int category;
|
53
|
|
54
|
/// Uloží do vektoru DATA hodnoty týkající se daného vrcholu v.
|
55
|
/// @param const QVector3D &v - souřadnice daného vrcholu.
|
56
|
/// @param const QVector3D &n - normála pro vrchol v.
|
57
|
void addVertex(const QVector3D &v, const QVector3D &n);
|
58
|
|
59
|
/// Ze vstupních bodů vytvoří ctyřúhelník, který rozdělí na dva trojúhelníky.
|
60
|
/// Poté, pro oba trojúhelníky, vypočte normály a zavolá funkci
|
61
|
/// addTriangleWithNormal().
|
62
|
/// @param const QVector3D &a - souřadnice prvního vrcholu.
|
63
|
/// @param const QVector3D &b - souřadnice druhého vrcholu.
|
64
|
/// @param const QVector3D &c - souřadnice třetího vrcholu.
|
65
|
/// @param const QVector3D &d - souřadnice čtvrtého vrcholu.
|
66
|
void addTetragon(const QVector3D &a, const QVector3D &b, const QVector3D &c, const QVector3D &d);
|
67
|
|
68
|
/// Ze vstupních bodů vytvoří trojúhelník, vypočte normálu a zavolá
|
69
|
/// funkci addTriangleWithNormal().
|
70
|
/// @param const QVector3D &a - souřadnice prvního vrcholu.
|
71
|
/// @param const QVector3D &b - souřadnice druhého vrcholu.
|
72
|
/// @param const QVector3D &c - souřadnice třetího vrcholu.
|
73
|
void addTriangle(const QVector3D &a, const QVector3D &b, const QVector3D &c);
|
74
|
|
75
|
/// Funkce pro vypočtení normály daného trojuhelníka.
|
76
|
/// @param const QVector3D &a - souřadnice prvního vrcholu.
|
77
|
/// @param const QVector3D &b - souřadnice druhého vrcholu.
|
78
|
/// @param const QVector3D &c - souřadnice třetího vrcholu.
|
79
|
/// @return vypoctenou normálu pro dany trojúhelník.
|
80
|
QVector3D normal(const QVector3D &a, const QVector3D &b, const QVector3D &c);
|
81
|
|
82
|
/// Vyčistí vektor DATA (využíváno, když se přepínají dráhy).
|
83
|
void clear();
|
84
|
|
85
|
private:
|
86
|
/// Datová struktura pro uložení informací (reálnych hodnot) pro každý vrchol.
|
87
|
vector<float> data;
|
88
|
|
89
|
/// Pouze volá, pro každý vrchol, funkci addVertex().
|
90
|
/// @param const QVector3D &a - souřadnice prvního vrcholu.
|
91
|
/// @param const QVector3D &b - souřadnice druhého vrcholu.
|
92
|
/// @param const QVector3D &c - souřadnice třetího vrcholu.
|
93
|
/// @param const QVector3D &n - normála pro trojúhelník ABC.
|
94
|
void addTriangleWithNormal(const QVector3D &a, const QVector3D &b, const QVector3D &c, const QVector3D &n);
|
95
|
};
|
96
|
|
97
|
#endif
|