1
|
#ifndef _SPHERE_HPP
|
2
|
#define _SPHERE_HPP
|
3
|
|
4
|
#include "element.hpp"
|
5
|
|
6
|
/// Třída Sphere představuje vykreslovanou kouli umístěnou do počátku soustavy
|
7
|
/// souřadnic bez jakékoli úpravy.
|
8
|
class Sphere: public Element
|
9
|
{
|
10
|
public:
|
11
|
/// Poloměr koule.
|
12
|
static const float RADIUS;
|
13
|
|
14
|
/// @return souřadnice prostředního bodu mezi vrcholy A a B.
|
15
|
/// @param const QVector3D &a - první bod.
|
16
|
/// @param const QVector3D &b - druhý bod.
|
17
|
static const QVector3D middlePoint(const QVector3D &a, const QVector3D &b);
|
18
|
|
19
|
/// @return jaký poloměr koule má při největší velikosti.
|
20
|
static float getMaxRadius();
|
21
|
|
22
|
/// Konstruktor vytvoří prvních osm trojúhelníků, představujících tu
|
23
|
/// nejhrubší možnou kouli. Pak volá funkci subdivide(), která rekurzivně
|
24
|
/// provádí vyhlazování koule.
|
25
|
/// @param bool moving - jestli se jedná o pohyblivou, nebo statickou kouli.
|
26
|
Sphere(bool moving);
|
27
|
|
28
|
/// Nastavuje hodnoty představující minimální a maximální možnou
|
29
|
/// souřadnici na ose Z.
|
30
|
/// @param const QVector3D &minimumZ - minimální souřadnice na ose Z.
|
31
|
/// @param const QVector3D &maximumZ - maximální souřadnice na ose Z.
|
32
|
void setRangeZ(const float minimumZ, const float maximumZ);
|
33
|
|
34
|
/// @return jak moc má být koule zvětšena (zmenšena) na aktuální souřadnici Z.
|
35
|
float getCurrentScaling();
|
36
|
|
37
|
/// Nastavuje pozici koule v prostoru.
|
38
|
/// @param const QVector3D &position - bod v prostoru.
|
39
|
void setPosition(const QVector3D &position);
|
40
|
|
41
|
/// @return pozice koule v prostoru.
|
42
|
const QVector3D getPosition();
|
43
|
|
44
|
/// @return jestli už byly nastaveny všechny informace potřebné pro
|
45
|
/// vykreslení koule.
|
46
|
bool isSet();
|
47
|
|
48
|
private:
|
49
|
/// Jak se má koule zvětšit (zmenšit) na maximální souřadnici na ose Z.
|
50
|
static const float MAX_SCALING;
|
51
|
|
52
|
/// Jak se má koule zmenšit (zvětšit) na minimální souřadnici na ose Z.
|
53
|
static const float MIN_SCALING;
|
54
|
|
55
|
/// Jak moc má být koule hladká (pouze hodnoty od 1 do 5).
|
56
|
static const int SMOOTHING;
|
57
|
|
58
|
/// Minimální a maximální souřadnice Z, na které se koule může vyskytnout.
|
59
|
float minimumZ, maximumZ;
|
60
|
|
61
|
/// Aktuální pozice koule v prostoru.
|
62
|
QVector3D position;
|
63
|
|
64
|
/// Jestli jsou nastaveny všechny informace potřebné pro vykreslení koule.
|
65
|
/// Konkrétně se jedná o pozici v prostoru (s koulí se vykreslují i šipky).
|
66
|
bool set;
|
67
|
|
68
|
/// Funkce, ktera rekurzivně, podle dané urovně, provádí vyhlazování
|
69
|
/// koule, resp. trojůhelníků v ní. Každý trojůhelník rozdělí na další čtyři.
|
70
|
/// @param const QVector3D &a - souřadnice prvního vrcholu trojúhelníka.
|
71
|
/// @param const QVector3D &b - souřadnice druhého vrcholu trojúhelníka.
|
72
|
/// @param const QVector3D &c - souřadnice třetího vrcholu trojúhelníka.
|
73
|
/// @param const int level - aktuální úroveň vyhlazování.
|
74
|
void subdivide(const QVector3D &a, const QVector3D &b, const QVector3D &c, const int level);
|
75
|
};
|
76
|
|
77
|
#endif
|