1 |
c137512e
|
Oto Šťáva
|
#ifndef _ELEMENT_HPP
|
2 |
|
|
#define _ELEMENT_HPP
|
3 |
|
|
|
4 |
|
|
#include <QVector3D>
|
5 |
|
|
#include <vector>
|
6 |
|
|
using namespace std;
|
7 |
|
|
|
8 |
|
|
/// Třída Element je rodičem pro všechny prvky, které se objevují ve vykreslované
|
9 |
|
|
/// scéně (dráha, koule, ... ).
|
10 |
|
|
class Element
|
11 |
|
|
{
|
12 |
|
|
public:
|
13 |
|
|
/// Určuje, kolik hodnot za sebou ve vektoru DATA odpovídá jednomu vrcholu.
|
14 |
|
|
static const int DATA_COUNT_FOR_VERTEX;
|
15 |
|
|
|
16 |
|
|
/// Konstruktro. Konstruktor nastavuje typ prvku, tj. jestli se jedná o dráhu, kouli,
|
17 |
|
|
/// apod. Typ prvku pak jde do OpenGL shader programu, kde se určuje,
|
18 |
|
|
/// jaké natočení, posunutí, barva, atd. se má použít pro daný prvek.
|
19 |
|
|
/// @param const int category - typ prvku.
|
20 |
|
|
Element(const int category);
|
21 |
|
|
|
22 |
|
|
/// @return konstantní ukazatel na hodnoty uložené ve vektoru DATA.
|
23 |
|
|
const float *getData() const;
|
24 |
|
|
|
25 |
|
|
/// @return počet hodnot uložených ve vektoru DATA.
|
26 |
|
|
int dataCount() const;
|
27 |
|
|
|
28 |
|
|
/// @return počet vrcholu, pro které jsou uloženy informace ve vektoru DATA.
|
29 |
|
|
int vertexCount() const;
|
30 |
|
|
|
31 |
|
|
protected:
|
32 |
|
|
/// Identifikátor dráhy.
|
33 |
|
|
/// Identifikátor dráhy.
|
34 |
|
|
static const int TRAJECTORY;
|
35 |
|
|
|
36 |
|
|
/// Identifikátor koule.
|
37 |
|
|
static const int SPHERE;
|
38 |
|
|
|
39 |
|
|
/// Identifikátor statické koule.
|
40 |
|
|
static const int SPHERE_FIXED;
|
41 |
|
|
|
42 |
|
|
/// Identifikátor šipky.
|
43 |
|
|
static const int ARROW;
|
44 |
|
|
|
45 |
|
|
/// Identifikátor speciální šipky (šipka, která je pouze informativní).
|
46 |
|
|
static const int ARROW_SPECIAL;
|
47 |
|
|
|
48 |
|
|
/// Identifikátor stěny.
|
49 |
|
|
static const int WALL;
|
50 |
|
|
|
51 |
|
|
// Nastavený typ prvku, tj. jestli se jedná o drahu, kouli, apod.
|
52 |
|
|
int category;
|
53 |
|
|
|
54 |
|
|
/// Uloží do vektoru DATA hodnoty týkající se daného vrcholu v.
|
55 |
|
|
/// @param const QVector3D &v - souřadnice daného vrcholu.
|
56 |
|
|
/// @param const QVector3D &n - normála pro vrchol v.
|
57 |
|
|
void addVertex(const QVector3D &v, const QVector3D &n);
|
58 |
|
|
|
59 |
|
|
/// Ze vstupních bodů vytvoří ctyřúhelník, který rozdělí na dva trojúhelníky.
|
60 |
|
|
/// Poté, pro oba trojúhelníky, vypočte normály a zavolá funkci
|
61 |
|
|
/// addTriangleWithNormal().
|
62 |
|
|
/// @param const QVector3D &a - souřadnice prvního vrcholu.
|
63 |
|
|
/// @param const QVector3D &b - souřadnice druhého vrcholu.
|
64 |
|
|
/// @param const QVector3D &c - souřadnice třetího vrcholu.
|
65 |
|
|
/// @param const QVector3D &d - souřadnice čtvrtého vrcholu.
|
66 |
|
|
void addTetragon(const QVector3D &a, const QVector3D &b, const QVector3D &c, const QVector3D &d);
|
67 |
|
|
|
68 |
|
|
/// Ze vstupních bodů vytvoří trojúhelník, vypočte normálu a zavolá
|
69 |
|
|
/// funkci addTriangleWithNormal().
|
70 |
|
|
/// @param const QVector3D &a - souřadnice prvního vrcholu.
|
71 |
|
|
/// @param const QVector3D &b - souřadnice druhého vrcholu.
|
72 |
|
|
/// @param const QVector3D &c - souřadnice třetího vrcholu.
|
73 |
|
|
void addTriangle(const QVector3D &a, const QVector3D &b, const QVector3D &c);
|
74 |
|
|
|
75 |
|
|
/// Funkce pro vypočtení normály daného trojuhelníka.
|
76 |
|
|
/// @param const QVector3D &a - souřadnice prvního vrcholu.
|
77 |
|
|
/// @param const QVector3D &b - souřadnice druhého vrcholu.
|
78 |
|
|
/// @param const QVector3D &c - souřadnice třetího vrcholu.
|
79 |
|
|
/// @return vypoctenou normálu pro dany trojúhelník.
|
80 |
|
|
QVector3D normal(const QVector3D &a, const QVector3D &b, const QVector3D &c);
|
81 |
|
|
|
82 |
|
|
/// Vyčistí vektor DATA (využíváno, když se přepínají dráhy).
|
83 |
|
|
void clear();
|
84 |
|
|
|
85 |
|
|
private:
|
86 |
|
|
/// Datová struktura pro uložení informací (reálnych hodnot) pro každý vrchol.
|
87 |
|
|
vector<float> data;
|
88 |
|
|
|
89 |
|
|
/// Pouze volá, pro každý vrchol, funkci addVertex().
|
90 |
|
|
/// @param const QVector3D &a - souřadnice prvního vrcholu.
|
91 |
|
|
/// @param const QVector3D &b - souřadnice druhého vrcholu.
|
92 |
|
|
/// @param const QVector3D &c - souřadnice třetího vrcholu.
|
93 |
|
|
/// @param const QVector3D &n - normála pro trojúhelník ABC.
|
94 |
|
|
void addTriangleWithNormal(const QVector3D &a, const QVector3D &b, const QVector3D &c, const QVector3D &n);
|
95 |
|
|
};
|
96 |
|
|
|
97 |
|
|
#endif
|