Hodnocení
10¶
Malus/Bonus¶
n/a
Doporučení¶
n/a
Tým a komunikace¶
- pozitiva
- komunikace i kolaborace ok i přes kombinovaný tým
- komunikace ven ok
- rozdělení na vedení (ASWI) a vývoj (ZSWI)
- hodnocení: Excelentní (3)
Projekt¶
- pozitiva
- PRI 1. iterace, LCOA 3. iterace, IOC 5. iterace, REL 6. iterace
- v podstatě bez výjmečných situací a zádrhelů
- další komentáře
- Celkový strávený čas [h] - 204,75
- hodnocení: Excelentní (2,5)
Postupy a praktiky¶
- negativa
- v začátcích problém s odhady
- pozitiva
- postupně vylazené pro potřeby projektu
- retrospektivy, standupy
- brzy akceptační kritéria
- včas zapůjčení HW
- hodnocení: Excelentní-Slušné (2,5)
Technická kvalita¶
- negativa
- nedetailní specifikace požadavků (ale odpovídá kontextu projektu)
- mohla být lépe popsaná architektura
- obecně větší úroveň ceremonie (čas na to byl)
- pozitiva
- jen 2 typy ticketů + tagy
- Vize, tech specifikace (celková arch. + komunikační protokol), konvence na Git a Redmine, zápisy demo + retro, analýza vykreslování křivek
- demo video
- on-site testing
- iterační tagy (i dodělané ex-post), trasovatelnost (i v merge commitech), feature branches
- Redmine, Git uzavřeno
- používání mezilehlých due date, description v rámci potřeby, návaznosti ticketů
- code review
- plán formou roadmap
- dokumentace domluvená se zadavatelem - javadoc/doxygen + readme
- další komentáře
- hodnocení: Slušné (2)
h2. Otázky na tým (post-mortem review)
- Co nevyhovovalo, nefungovalo, komplikovalo život
- nezkušenost s Gitem
- permissions na změny stavu v Redmine
- V čem vidí tým největší přínos, co se naučili
- ladění konvencí
- rozhodování co vypustit pro kontext projektu
- zkušenost ZSWI lidí v ASWI praktikách (PM)
Použitý proces¶
ASWI lightweight
Artefakty předané týmem¶
- Předávací protokol - ANO
- Archiv projektu - ANO
Datum schůzky (uzávěrky)¶
7.6.2021
Hodnocení
11¶
Malus/Bonus¶
Doporučení¶
Průběh a stav projektu¶
- pozitiva
- strávený čas odpovídá
- REL
- roložení prací předvídatelný std (leader víc)
- on-site testing + předávka + lehké dodělávky
- hodnocení: skvělé 3
Iterace¶
- negativa
- podhodnocení odhadů (díky on-sie testing a demu)
- retrospektiva není (ale neměla cenu)
- pozitiva
- náplň, uzavřeno, cíle, splněny, scope ok
- další komentáře
- hodnocení: slušné 2
Technická kvalita¶
- pozitiva
- trasování (včetně mergů), tagy, branche (zavřené, smergované)
- on-site testování
- tagy, description, komentáře změn ticketů
- produkt, archiv, protokol, formulář
- dokumentace domluvená se zadavatelem - javadoc/doxygen + readme
- hodnocení: skvělé 3
Postupy a praktiky¶
- pozitiva
- standup
- jinak std z minulých iterací
- hodnocení: 3
Použitý proces¶
ASWI lightweight
Datum schůzky¶
7.6.2021
Hodnocení
11¶
Malus/Bonus¶
n/a
Doporučení¶
n/a
Průběh a stav projektu¶
- pozitiva
- MVP + výměna scén navíc, možné další experimenty navíc, refactoring
- zbývá konfigurace, pollishing, administrace
- demo video
- IOC
- další komentáře
- řešení licencí z Unity Aset Store
- hodnocení: skvělé 3
Iterace¶
- pozitiva
- cíle +/- splněny, scope ok, průběh ok, náplň ok
- v poslední iteraci - konfigurace, nutná doladění, administrace, on-site testing
- retrospektiva
- další komentáře
- nadhodnocení odhadu dáno hlavně kratšími schůzkami, než bylo plánováno
- hodnocení: skvělé 2,5
Technická kvalita¶
- pozitiva
- refactoring
- trasování, branch, tagy
- testování manuální (z podstaty věci), probíhá zároveň s vývojem
- dokumentace domluvená se zadavatelem - javadoc/doxygen + readme
- nová videoukázka funkcionality
- hodnocení: skvělé 2,5
Postupy a praktiky¶
- pozitiva
- zavedené, fungující
- příští týden schůzka s živou ukázkou
- hodnocení: skvělé 3
Použitý proces¶
ASWI lightweight
Datum schůzky¶
24.5.2021
Hodnocení
11¶
Malus/Bonus¶
n/a
Doporučení¶
- projekt by se měl při 3 lidech dostat na minimálně 180h - možnost vyplnit šperkováním, experimenty, atd.
- nicméne nebude-li nic prinášejícího cenu týmu/zákazníkovi, co dál dělat, a scope projektu bude aspoň na minimu --> poslední iterace se dá zkrátit
Průběh a stav projektu¶
- pozitiva
- povedlo se zapujčení HW - nyní přijde testování na něm/v labce
- spokojenost zákazníka
- nová aplikace nyní na úrovni původní implementace (podle plánu)
- rozdělení záteže
- další komentáre
- současný stav nepředán zákazníkovi, ale po domluve s ním (není důvod, nemá jak vyzkoušet)
- hodnocení: skvělé 2,5
Iterace¶
- negativa
- burndown - dotahování věcí na poslední chvíli (už z minula) - obecně ale proces funguje/nezpůsobilo problémy
- pozitiva
- scope, odhady, náplň ok, cíle splněny
- retrospektiva a plán další iterace ok
- v plánu na príšte přibyde refactoring a uživatelská dokumentace
- hodnocení: skvělé 2,5
Technická kvalita¶
- pozitiva
- update komunikačního protokolu
- propojení Unity s C++
- trasování, feature branche, iteracní tagy
- již zavedené a neměné zacházení s tickety
- videoukázka funkční aplikace na Youtube (link na wiki)
- hodnocení: skvělé 3
Postupy a praktiky¶
- pozitiva
- bez zásadní změny, vše už je usazené, dobře nasazené pro kontext projektu
- hodnocení: skvělé 3
Použitý proces¶
ASWI lightweight (díky skladbě týmu a nátuře projektu)
Datum schuzky¶
11.5.2021
Hodnocení
10¶
Malus/Bonus¶
n/a
Doporučení¶
- klást důraz na získání přístupu/zapůjčení HW (viz demo) a překlopení do Unity za účelem odstranění hlavních rizik
- zjistit přesné termíny řádného a mezního data odevzdání od p. Brady přes veřejný kanál na Teams
Průběh a stav projektu¶
- pozitiva
- LCOA
- plán formou roadmap
- další iterace se dostane na paritu s původním řešením (MVP)
- 5. iterace na funkční vylepšení
- 6. na předání (zkrácená, závisí na deadline viz výše)
- IOC se bude špatně definovat, ale průběhu projektu to nevadí (nejspíš IOC= stabilní MVP)
- komunikace ok
- dělba práce
- projekt on track
- prototyp hotový, ale bez HW a Unity nemá cenu ukazovat/posílat (leda by to zákazník chtěl)
- hodnocení: skvělé 2,5
Iterace¶
- negativa
- burndown schod na konci - řešeno v retro
- pozitiva
- cíle splněny
- odhady ok, náplň ok, rozsah ok
- retrospektiva validní - řešení problémů z minula, identifikace problému, řešení na příště
- plán na další iteraci validní (scope, náplň)
- další komentáře
- většina práce na konci iterace kvůli kolizi s ostatními předměty
- hodnocení: skvělé 2
Technická kvalita¶
- pozitiva
- updaty komunikačního protokolu
- funkční prototyp - C++ + C# (zatím bez Unity)
- iterační tagy i zpětně
- trasování commit-ticket, commit messages
- používání mezilehlých due date, description v rámci potřeby, návaznosti ticketů
- Architektura jen lehká (1 diagram + protokol), ale potvrzená prototypem, pro další pohledy není důvod
- hodnocení: skvělé 2,75
Postupy a praktiky¶
- pozitiva
- vedení na ASWI straně, věcná stránka na ZSWI
- některé "oficiality" z procesu ignorovány, ale ne bez rozmyslu (zdůvodněno kontextem) a projektu to prospívá
- hodnocení: skvělé 2,75
Použitý proces¶
ASWI std - lightweight verze (některé vedlejší praktiky/artefakty bez přínosu vypuštěny, nižší úroveň ceremonie)
Datum schůzky¶
27.4.2021
Hodnocení
9¶
Malus/Bonus¶
n/a
Doporučení¶
- při rozhodování, co ještě zahrnout do Architektury se nechat vést 1) kostrou implementace, 2) potřebami (co je třeba domluvit, aby to šlo kvalitně realizovat), 3) inspirací ze seznamu UML diagramů, apod.
- rozspecifikovat požadavky
- zvážit, jestli nemá smysl rozdělovat implementační a testovací tasky
Pruběh a stav projektu¶
- negativa
- iterace rozplánované ale bez cílů
- pozitiva
- komunikace, spolupráce
- PRI (Vize jen neschválená zákazníkem) + dobře nakročeno na LCOA
- přípravy na věcnou stránku skvělé
- aktivní repository
- rozdělení kompetencí - řízeno (kompetentně) šéfem z ASWI
- další komentáře
- plán do jisté míry není možný/vhodný, protože jde o částečně průzkumný projekt a věci se mohou dost měnit
- plán bude přesto vytvořen v další iteraci
- hodnocení: skvělé 2,5
Iterace¶
- negativa
- přepálený odhad
- několik věcí se nestihlo
- pozitiva
- retrospektiva pěkná (identifikuje jednotlivé problémy a navrhuje konkrétní řešení)
- náplň, splnění cílů, rozsah (estimate) ok
- dobrý plán na další iteraci (zapůjčení VR)
- burndown není nejlepší, ale je to díky Redmine (historie vykazování času to prokazuje), bez toho by byl výrazně lepší
- "nedotažené" úkoly uspokojivě vysvětleny
- hodnocení: slušné 2
Technická kvalita¶
- negativa
- pozitiva
- správný postup přeplánování úkolů
- wiki stručná, ale pokrývá potřeby a odpovídá kontextu projektu
- tracker jen task/bug, další kategorizace přes tagy
- feature branche, trasování ticket-commit
- celkový digram architektury (zatím na gapps, mimo Redmine) + návrh komunikačního protokolu + analýza vykreslování křivek jako začátek popisu návrhu
- hodnocení: skvělé 2,5
Postupy a praktiky¶
- negativa
- požadavky se nezdají příliš specifikované
- pozitiva
- víc lightweight verze praktik (ne přímo procesu) vzhledem k velikosti, složení týmu a nátuře projektu
- konvence Git (včetně zacházení s větvemi a mergi), Redmine (kategorizace, workflow)
- vnitřní rozhodnutí nechávat zápisy/výstupy i jako přílohy ticketů (není standard, ale zdůvodněno a prospívá)
- weekly standupy
- další komentáře
- o věcech se obecně přemýšlí, občas chybí "rozhodnost", instinktivně se jedou věci, které mají smysl
- hodnocení: slušné 2
Použitý proces¶
ASWI std
Datum schuzky¶
13.4.2021
Hodnocení
8¶
Malus/Bonus¶
n/a
Doporučení¶
- rozjet wiki
- DSP není povinná forma, ale specifikace požadavků musí někde existovat
- schůzky (úkoly) patří do iterace, ve které se provedou, ne kam se tématicky vztahují
Průběh a stav projektu¶
- negativa
- neexistuje projektový plán
- sžívání s požadavky procesu
- pozitiva
- PRI deklarováno a dosaženo
- komunikace a fungování týmu
- rozdělení prací
- získání HW (Raspberry) a rozchození infrastuktury pro vývoj (Unit, Qt, atd.)
- vyrovnávání se se specifiky PoT-based projektu
- hodnocení: slušné 2
Iterace¶
- negativa
- pozitiva
- obsah, scope, cíle dosaženy
- plán na další iteraci
- další komentáře
- burndown hraničí s ColProc, ale vysvětleno čekáním na reakci zákazníka
- hodnocení: slušné 2
Technická kvalita¶
- negativa
- wiki zatím prázdná, existuje gDrive, ale ani na něj není odkaz a je na něm jen Vize, načnuté DSP a záznam schůzky
- výstupy přímo v ticketech
- nepoužívání priorit
- pozitiva
- Vize v prvním draftu, ale obsahuje vše podstatné krom strategií odstranění rizik
- postup přeplánování rozdělaného úkolu
- trasování ticket-commit
- praktický průzkum realizačních technologií
- používání komentářů a někdy i description úkolů
- kategorizace přes tagy
- hodnocení: slušné 2
Postupy a praktiky¶
- negativa
- nedohledatelné zápisy schůzek, nabyté vědomosti o projektu/technologiích, konvence a další průběžné výstupy (risk při rozdílech v paměti členů)
- materiály na demo neposlány předem
- pozitiva
- obecně víc lightweight, protože menší tým s jistou hierarchií
- ač nejsou nikde zachycené hodně praktik/konvencí se používá intuitivně a díky správě Redmine kompletně v kompetenci vedoucího týmu
- postup při retrospektivě, identifikace a reakce na problémy
- postup při plánování - co, kdo, za kolik
- postup a témata při demu
- úprava hranice iterací (z neděle na pondělí)
- obecně dobré instinktivní reakce na nesrovnalosti a chápání účelu věcí
- sledování scopu při plánování iterace
- akceptační kritéria - duplikace funkcí současného řešení na nové technologii
- hodnocení: slušné 2
Použitý proces¶
ASWI std
Datum schůzky¶
30.3.2021