Projekt

Obecné

Profil

Hodnocení 1. iterace

Přidáno uživatelem Petr Pícha před téměř 4 roky(ů)

Hodnocení
8

Malus/Bonus

n/a

Doporučení

  • dávat prostor po vyjádření po projití menších celků (jak zákazníkovi, tak při týmových schůzkách)
  • milníky v interní komunikaci týmu jsou zbytečné, pokud je všichni nechápou stejně
  • šablonu pro retrospektivu nebrat jako předpis, jen námět témat
  • oddělit promítání a psaní poznámek na schůzkách
  • dodělat obousměrnou vazbu commit-issue

Průběh a stav projektu

  • negativa
    • nejasná akceptační kritéria - rozlišit nutné vs. nice-to-have věci (ty druhé třeba i navrhnout sami)
  • pozitiva
    • komunikace se zadavatelem skvělá ze strany týmu
    • LCO
    • řešení staging serveru
  • další komentáře
    • zákazník pozdě reagoval, což mělo negativní dopady, viz níže
  • hodnocení: slušné 2

Iterace

  • negativa
    • v plánu na další iteraci chybí zachycení návrhu
  • pozitiva
    • relevantní cíle, splněny, náplň ok, scope ok, odhady dobré
  • další komentáře
    • burndown špatný vinou pozdní reakce zákazníka
    • baseline architektura zřejmě pokryta plánovanými implementačními úkoly na 2. iteraci - momentálně není možné zcela posoudit
  • hodnocení: slušné 2

Technická kvalita

  • negativa
    • pozdní vykazování
    • Vize obsahuje i věci více technické (diagram, rozhraní -> architektura), ale částečně dáno jednodušší prezentací
    • trasovatlenost commit-ticket jen jednostraná
    • plán projektu specifikuje jen počet iterací a data bez jejich high-level cílů
  • pozitiva
    • plán využít parent tasků, které si každý sám rozdrobí
    • Vize pokrývá všechno co má (i když možná lehce)
    • řešení staging serveru přes Open Nebula (CIV)
    • formát commit message, větve
    • používání description a komentářů
  • hodnocení: slušné 2

Postupy a praktiky

  • negativa
    • na demo neposlané podklady předem, neřešeno, co čekat příště
    • plánování nezohledňuje scope iterace
    • konvence neobsahují kategorizaci úkolů, Git konvence (, konvence kódu)
  • pozitiva
    • promítání a rekapitulace v retrospektivě
    • zapojení zákazníků do Teams a Redmine
    • průběh dema, řešené věci (problémová data, specifikace uživatelů, priority)
    • aktivní snahy o řešení problému responsivity zákazníka -> pro jistotu domluva na pravidelné schůzky na řešení problémů kažý týden + stanovení pravidelného termínu
    • aktivní účast všech členů na demu každý ve své "doméně"
    • plánování zohledňuje priority
    • posun hranice iterací z neděle na úterý adekvátní okolnostem
    • konvence obsahují filtrování meetingů, zakládání a zpracovávání issues, workflow, časosběrné úkoly, komunikaci
    • zápisy ze schůzek, knowledge base o rozhraních a knihovnách
  • další komentáře
    • plánování 3. den iterace díky neresponzivitě zákazníka
  • hodnocení: slušné 2

Použitý proces

ASWI std

Datum schůzky

24.3.2021


Komentáře