Hodnocení 1. iterace
Hodnocení
8¶
Malus/Bonus¶
n/a
Doporučení¶
- dávat prostor po vyjádření po projití menších celků (jak zákazníkovi, tak při týmových schůzkách)
- milníky v interní komunikaci týmu jsou zbytečné, pokud je všichni nechápou stejně
- šablonu pro retrospektivu nebrat jako předpis, jen námět témat
- oddělit promítání a psaní poznámek na schůzkách
- dodělat obousměrnou vazbu commit-issue
Průběh a stav projektu¶
- negativa
- nejasná akceptační kritéria - rozlišit nutné vs. nice-to-have věci (ty druhé třeba i navrhnout sami)
- pozitiva
- komunikace se zadavatelem skvělá ze strany týmu
- LCO
- řešení staging serveru
- další komentáře
- zákazník pozdě reagoval, což mělo negativní dopady, viz níže
- hodnocení: slušné 2
Iterace¶
- negativa
- v plánu na další iteraci chybí zachycení návrhu
- pozitiva
- relevantní cíle, splněny, náplň ok, scope ok, odhady dobré
- další komentáře
- burndown špatný vinou pozdní reakce zákazníka
- baseline architektura zřejmě pokryta plánovanými implementačními úkoly na 2. iteraci - momentálně není možné zcela posoudit
- hodnocení: slušné 2
Technická kvalita¶
- negativa
- pozdní vykazování
- Vize obsahuje i věci více technické (diagram, rozhraní -> architektura), ale částečně dáno jednodušší prezentací
- trasovatlenost commit-ticket jen jednostraná
- plán projektu specifikuje jen počet iterací a data bez jejich high-level cílů
- pozitiva
- plán využít parent tasků, které si každý sám rozdrobí
- Vize pokrývá všechno co má (i když možná lehce)
- řešení staging serveru přes Open Nebula (CIV)
- formát commit message, větve
- používání description a komentářů
- hodnocení: slušné 2
Postupy a praktiky¶
- negativa
- na demo neposlané podklady předem, neřešeno, co čekat příště
- plánování nezohledňuje scope iterace
- konvence neobsahují kategorizaci úkolů, Git konvence (, konvence kódu)
- pozitiva
- promítání a rekapitulace v retrospektivě
- zapojení zákazníků do Teams a Redmine
- průběh dema, řešené věci (problémová data, specifikace uživatelů, priority)
- aktivní snahy o řešení problému responsivity zákazníka -> pro jistotu domluva na pravidelné schůzky na řešení problémů kažý týden + stanovení pravidelného termínu
- aktivní účast všech členů na demu každý ve své "doméně"
- plánování zohledňuje priority
- posun hranice iterací z neděle na úterý adekvátní okolnostem
- konvence obsahují filtrování meetingů, zakládání a zpracovávání issues, workflow, časosběrné úkoly, komunikaci
- zápisy ze schůzek, knowledge base o rozhraních a knihovnách
- další komentáře
- plánování 3. den iterace díky neresponzivitě zákazníka
- hodnocení: slušné 2
Použitý proces¶
ASWI std
Datum schůzky¶
24.3.2021
Komentáře