Hodnocení 1. iterace
Hodnocení
5¶
Malus/Bonus¶
n/a
Doporučení¶
- na demu procházet se zákazníkem výstupy po menších částech a dát prostor na feedback radši než až na konci po projetí celého (viz jednotlivé stránky UI návrhu)
- přítomnost mentorů na retrospektivě a plánování doženeme příště (retro 2., plánování 3.)
- 40h na 2týdenní iteraci je spíše minimum (ale pozor, aby projekt nepřesáhl výrazně 320h - kdyžtak řešit včas)
- velký úkol typu návrh GUI (10h) rozložit alespoň do kroků/jednotlivých stránek v popisu - lépe se pak odhaduje
- cloudové dokumenty klidně, ale na Redmine alespoň link - chovat se k ní jako k hubu, odkud se kdkoli dostane na všechny potřebné informace
Pruběh a stav projektu¶
- negativa
- částečný Cart Before the Horse - řeč o implementaci na příště, neprobraná/neodsouhlasená Vize a návrh
- sžívání se s procesy a Redmine
- pozitiva
- iniciace projektu ok, vyjasnění detailů se zákazníkem
- další komentáre
- v tento moment se vše zdá na svém místě, ale nejistota v mgmt věští budoucí problémy (viz absence Vize, důraz na implementační detaily moc brzy, neuchycení procesů, atd.)
- hodnocení: slušné 1,5
Iterace¶
- negativa
- vykazování a zavírání 4 dny po konci iterace - tím trpí burndown
- z retrospektivy nenalezen záznam
- pozitiva
- náplň ok, cíle splněny, odhady ok
- plán na 2. iteraci ok, ale chybí meetingy
- retrospektiva proběhla (odsvěčeno na review) a odhalila 2 zásadní problémy (posun přelomu iterací a ???), ty adresovány
- další komentáre
- LCO ještě nedosaženo
- podle týmu na základě absence datového modelu
- reálně spíš neucelený základ/přehled (Vize) o projektu vyjasněný na obou stranách
- LCO ještě nedosaženo
- hodnocení: slušné 1,5
Technická kvalita¶
- negativa
- všechny úkoly zavírány přímo z New stavu a těsně před review - dá se pohodlně dělat na retrospektivě
- kategorizace přes název ticketu není ideální a když už, tak musí být úplná a konzistentní
- na Redmine není krom ticketů nic (v době schůzky) -> nový člověk v projektu, nebo mentor, si neudělá obrázek o všem podstatném
- u ticketů nepoužité priority, due date
- změna ticketu z 0 na 70% bez komentáře, který by to vysvětlil
- pozitiva
- UI návrh
- analýzy technických aspektů
- kolaborace nad výstupy na One Note
- rozpis požadavků (konkrétně Reqs) pěkný, ale hodilo by se sjednotit (mezi Zadání, Reqs a Use cases není jasné, co je kde), popř. přidat unikátní identifikáty požadavků, aby se na ně dalo odkazovat
- podrobné rozpisy analýz
- další komentáre
- některé úkoly velké, ale částečně opodstatnělé
- hodnocení: slušné 1
Postupy a praktiky¶
- negativa
- podklady pro demo zákazníkovi neposlány předem
- opomenutá přítomnost mentora na retro a plánování
- Vize neprobírána na demu - projevilo se diskuzí nad rolemi a data modelem
- konvence ALM (i obecně) existují jen některé a nejsou nikde vidět (v době schůzky)
- v době review nebyly výstupy (UI, Vize, retro a cokoli dalšího) dostupné z Redmine
- chybí Vize nebo alespoň podstatná část jejího obsahu (rizika, stakeholders, business case, akceptační kritéria, ...)
- pozitiva
- zápisy ze schůzek jsou, ač nekonzistení formátem a obsahem
- konvence na issues workflow, tracker (stačí tahle míra kategorizace?), log time, vytváření a odhadování
- konvence GitLabu - necommitovat do master, verzování
- hodnocení: slabé 1
Použitý proces¶
ASWI std
Datum schůzky¶
18.3.2021
Komentáře