Projekt

Obecné

Profil

Hodnocení 1. iterace

Přidáno uživatelem Petr Pícha před téměř 4 roky(ů)

Hodnocení
5

Malus/Bonus

n/a

Doporučení

  • na demu procházet se zákazníkem výstupy po menších částech a dát prostor na feedback radši než až na konci po projetí celého (viz jednotlivé stránky UI návrhu)
  • přítomnost mentorů na retrospektivě a plánování doženeme příště (retro 2., plánování 3.)
  • 40h na 2týdenní iteraci je spíše minimum (ale pozor, aby projekt nepřesáhl výrazně 320h - kdyžtak řešit včas)
  • velký úkol typu návrh GUI (10h) rozložit alespoň do kroků/jednotlivých stránek v popisu - lépe se pak odhaduje
  • cloudové dokumenty klidně, ale na Redmine alespoň link - chovat se k ní jako k hubu, odkud se kdkoli dostane na všechny potřebné informace

Pruběh a stav projektu

  • negativa
    • částečný Cart Before the Horse - řeč o implementaci na příště, neprobraná/neodsouhlasená Vize a návrh
    • sžívání se s procesy a Redmine
  • pozitiva
    • iniciace projektu ok, vyjasnění detailů se zákazníkem
  • další komentáre
    • v tento moment se vše zdá na svém místě, ale nejistota v mgmt věští budoucí problémy (viz absence Vize, důraz na implementační detaily moc brzy, neuchycení procesů, atd.)
  • hodnocení: slušné 1,5

Iterace

  • negativa
    • vykazování a zavírání 4 dny po konci iterace - tím trpí burndown
    • z retrospektivy nenalezen záznam
  • pozitiva
    • náplň ok, cíle splněny, odhady ok
    • plán na 2. iteraci ok, ale chybí meetingy
    • retrospektiva proběhla (odsvěčeno na review) a odhalila 2 zásadní problémy (posun přelomu iterací a ???), ty adresovány
  • další komentáre
    • LCO ještě nedosaženo
      • podle týmu na základě absence datového modelu
      • reálně spíš neucelený základ/přehled (Vize) o projektu vyjasněný na obou stranách
  • hodnocení: slušné 1,5

Technická kvalita

  • negativa
    • všechny úkoly zavírány přímo z New stavu a těsně před review - dá se pohodlně dělat na retrospektivě
    • kategorizace přes název ticketu není ideální a když už, tak musí být úplná a konzistentní
    • na Redmine není krom ticketů nic (v době schůzky) -> nový člověk v projektu, nebo mentor, si neudělá obrázek o všem podstatném
    • u ticketů nepoužité priority, due date
    • změna ticketu z 0 na 70% bez komentáře, který by to vysvětlil
  • pozitiva
    • UI návrh
    • analýzy technických aspektů
    • kolaborace nad výstupy na One Note
    • rozpis požadavků (konkrétně Reqs) pěkný, ale hodilo by se sjednotit (mezi Zadání, Reqs a Use cases není jasné, co je kde), popř. přidat unikátní identifikáty požadavků, aby se na ně dalo odkazovat
    • podrobné rozpisy analýz
  • další komentáre
    • některé úkoly velké, ale částečně opodstatnělé
  • hodnocení: slušné 1

Postupy a praktiky

  • negativa
    • podklady pro demo zákazníkovi neposlány předem
    • opomenutá přítomnost mentora na retro a plánování
    • Vize neprobírána na demu - projevilo se diskuzí nad rolemi a data modelem
    • konvence ALM (i obecně) existují jen některé a nejsou nikde vidět (v době schůzky)
    • v době review nebyly výstupy (UI, Vize, retro a cokoli dalšího) dostupné z Redmine
    • chybí Vize nebo alespoň podstatná část jejího obsahu (rizika, stakeholders, business case, akceptační kritéria, ...)
  • pozitiva
    • zápisy ze schůzek jsou, ač nekonzistení formátem a obsahem
    • konvence na issues workflow, tracker (stačí tahle míra kategorizace?), log time, vytváření a odhadování
    • konvence GitLabu - necommitovat do master, verzování
  • hodnocení: slabé 1

Použitý proces

ASWI std

Datum schůzky

18.3.2021


Komentáře