Projekt

Obecné

Profil

Hodnocení 1. iterace

Přidáno uživatelem Petr Pícha před asi 4 roky(ů)

Hodnocení
11

Malus/Bonus

n/a

Doporucení

  • co je dobré poslat zákazníkovi? postavit se do jeho role a přemýšlet o přidané hodnotě; v nejistotě se zeptat nebo prostě poslat
  • při schůzkách rozdělit mezi členy sdílení obrazovky (použité při plánování a zavírání, ale hodí se i burndown a statistiky při diskuzi retrospektivy)
  • retrospektivní/plánovací schůzka zahrnuje 1) sync (ala standup), 2) retrospektivu samotnou a 3) plánování - rozmyslet pořadí a zapojení timeboxingu
  • jednosměrné vazby commit ticket se v Redmine ještě dají dohnat
  • pozor aby se z procesu (zbytečně) nestal vodopád
  • diskuze o invalidování úkolů
  • pokud se bude zdát, že projekt výrazně překročí 320 šlověkohodin, řešit co nejdříve
  • zkusti "prioritizovat" rizika
  • rozmyslet kategorizaci úkolů aspoň na nutné minimum - tj. vývoj a tetování (zvlášť i dohromady) vs. ostatní aktivity (ale může být i podrobnější v závislosti na best practices a potřebách)

Pruběh a stav projektu

  • negativa
    • diskutovat se zákazníkem pro něj polatná rizika (klidně mimo schůzky) - stejně tak drobné nejistoty, aby neblokovali postup na 14 dní
  • pozitiva
    • komunikace uvnitř týmu i navenek
    • výborný start, postupy zvolené s rozumem a fungující
  • další komentáre
    • Vize sice neposlaná předem zákazníkovi, ale nejasné body probírány na demu
  • hodnocení: skvělé 3

Iterace

  • pozitiva
    • dvotýdenní
    • dosažení PRI
    • náplň a scope ok, cíle splněny, odhad solidní, burndown také
    • už probíhá i průzkum problému (technologicky) a příprava na vývoj
    • plán na 2. iteraci obsahově relevantní, cílí na LCOA
  • hodnocení: skvělé 3

Technická kvalita

  • negativa
    • user stories v dokumentu jde trochu proti jejich účelu - snáze upravitelný seznam, popř. použití v Issues se zdá efektivnější
    • US navíc netrasované na požadavky z Vize/DSP
    • vazby commit-ticket jen jednosměrné
  • pozitiva
    • kvalita dokumentů (formát, verzování)
    • popis iteračních dodávek
    • Vize
      • reflektuje min akceptační kritéria v prioritách
      • seznam dodávaných artefatků
      • popis zamýšlených testů (ač nutně nespadá do scopu dokumentu)
    • příprava demo serveru
    • Plán projektu
      • obsah nad rámec harmonogramu
      • zahrnuje i testovací plán
    • existence user stories
    • DSP
      • pěkný a postupně rozpracovatelný dokument
      • use case diagram
    • využití nadřazených úkolů
    • Glosář
    • vlastní Teams prostor
    • Google Docs pro tvorbu dokumentů, výsledky pak v DMS
    • zápisy schůzek na wiki včetně šablony + formát
    • dále na wiki knowledge-base, technologie, schéma komunikace
  • další komentáre
    • rizika jako vlastní dokument není standard, ale dobře identifikovaná + strategie
  • hodnocení: skvělé 3

Postupy a praktiky

  • negativa
    • neprolínání disciplín mezi fázemi vede k velkým (a těžko odhadnutelným) úkolům kolem architektury (není ponětí, které všechny aspekty modelovat)
    • konvence neřeší kategorizaci úkolů -> nemožnost vyfiltrovat jednotlivé disciplíny, plán vs. backlog, atd.
  • pozitiva
    • trasování požadavků mezi Vizí a DSP (na popud zákazníka)
    • posílání výstupů zákazníkovi předem
    • konvence - obsahují hodně a má to smysl
    • společné zavírání úkolů, otevřené vyjadřování k retrospektivě a plánování (odhadování, přiřazování)
    • kompletní workflow ticketu včerně nezávislé review
    • zohledňování scopu a priorit při plánování
    • v Redmine používání mezilehlých start a due date
  • další komentáře
    • priority v Redmine téměř 50/50 mezi normal a high - není nutně problém, ale pokud to tak bude pořád, priorita skoro zrácí smysl ("grade on a (bell) curve")
  • hodnocení: skvělé 2

Použitý proces

ASWI std

Datum schůzky

15.3.2021


Komentáře