Hodnocení projektu
Hodnocení
9¶
Doporučení¶
- viz reakce na "Co nevyhovovalo, nefungovalo, komplikovalo živo" v sekci dole
Tým a komunikace¶
- + obecně dobré
- - dílčí problémy od začátku
- zmatek s výběrem tématu
- výpadky interní komunikace
- někdy problematická domluva se zákazníkem na schůzkách - z většiny ne chyba týmu, nicméně dalo se udělat víc
- + někdy dotazy a hlášení problémů
- + nesnadná koordinace mnoha lidí na celkové škále celkem úspěšná
- 2.25b
Projekt¶
- + úspěšně dokončený release
- + zákazník spokojen
- - počáteční iterace menší, což se později vykompenzovalo, ač více "shodou okolností", než vlivem plánování; plus "ještě nemůžeme programovat" (nepochopení procesu)
- - na uzávěrce pouze protokol, bez formuláře a archivu
- + časově v normě (i individuálně)
- 2.25b
Postupy a praktiky¶
- na konci focus na produkt a kvůli tomu lehké zanedbání správy ticketů a dalších PM záležitostí
- + obecě, v dané situaci správná praktika
- - situace samotná ale pramenila ze špatné správy rizik
- + ve Vizi hezké identifikátory hlavních požadavků
- - specifikace na ně ale už neodkazuje, což je dělá v podstatě zbytečnými, a je navíc víš popisem aplikace než rozpisem požadavků přenostitelných do ALM nástrojů a trasovatelných
- + nastřádané návrhy na TSP2
- - přílišné spoléhání na to, že ostatní lidé se chovají tak, jak očekáváte, aniž znáte jejich kontext (zákazník, člen týmu, atd.) - proto se dělají rizika na komunikaci, práce se dělí tak, aby existovala zastupitelnost a výpadek jednoho čelna neparalizoval zbytek (nikdy nevíte, co se může stát), popř. to řeší dostatečná průběžná dokumentace návrhu, architektury a kódu
- 2b
Technická kvalita¶
- + volba Jiry
- + pidání pluginu na worklogy
- - krom ních a kanban boardu žádné nastavení pro ulehčení vedení projektu
- + plná interaktivní trasovatelnost nemožná, ae přesto dodržovaná v commitech
- + problémy s GitLabem a rozhodnutí přejít na veřejnou instanci
- - roztříštěnost artefaktů (gDrive, různé wiki), což stěžuje jejich dostupnost
- - nezahlazené tickety - některé stále otevené i mimo těch pro TSP2 (na schůzce ok, bylo to těsně po dotažení produktu, ale čekal bych následné dohnání)
- + do poslední fáze projektu důsledná práce s tickety
- + CICD
- 2.5b
Otázky na tým (post-mortem review)¶
- Co nevyhovovalo, nefungovalo, komplikovalo život
- Nezaměřovat se tolik na časovou dotaci předmětu. Cílem předmětu je si především vyzkoušet práci v týmu a techniky, např. ALM (Jira), VCS (Git), atd., než-li se stresovat tím, že jsem si napsal dostatek hodin v určitý den.
- strávený čas není největší částí hodnocení, odchylky, pokud opodstatnělé, nejsou problém, ale je podstatný pro retrospektivy, plánování, řízení kapacit a zdrojů a další aspekty projektu - vše stěžejní součástí projektového řízení, což je náplní předmětu (nástroje jsou dalším jeho aspektem, ne hlavním)
- Zároveň hodnocení body je velmi demotivující, když na prvním review bylo řečeno, že není prakticky možné dostat plný počet bodů - museli bychom udělat nad rámec mnoho věcí a přesto, že tomu tak v některých iteracích bylo a většina procesu byla podle mentorovo představ, maximálního počtu jsme nikdy nedosáhli.
- 12 bodů za iteraci je vyhrazeno pro výjimečně skvělé případy, většina týmů jich nedosahuje, natož konzistentně - nejde jen o to "co" tým udělá, ale "jak", a o přístup více než o kvalitu
- že je všechno dobře (tj. na očekávaném standardu), je chvalitebné, nikoli vynikající - hodnotící škála toto reflektuje
- Byli jsme penalizováni za to, že jsme nepřipomínali zákazníkovi a mentorovi schůzky a že jsme nenaplánovali náhradní schůzku, když už teď bylo složité najít jeden časový slot, ve kterém se sejde 7 lidí.
- jak bylo probíráno na bezprostředně následující schůzce, i pokud penalizace (resp. nedosažení plného hodnocení) byla zapříčiněna tímto (což nebyla), v celkovém hodnocení by se to projevilo nejvýše 0.375b na škále -6-60, tzn. zanedbatelně
- šlo více o indikaci přístupu než o přímo to připomínání schůzek
- nikde není řečeno, že na schůzce musí být přítomni všichni z týmu - v nejhorším je to označeno za ideální, ale jako všechno, pokud dobře zdůvodněno, není to problém (viz první cvičení a několik diskuzí v průběhu)
- Na úvodní schůzce (před semestrem ještě) podat informace lépe. Připadalo nám to nepřipravené.
- týká se asi spíše TSP
- Neupřímnost s časovou dotací - po dotazu, zda ASWI + TSP je ~200h jeden řekl, že to je polovina, druhý řekl, že to je 160h, třetí 180h. Na CourseWare je to tím pádem špatně a vyučující se nemohli ani na tom shodnout. Jednak mentor, jednak garant ASWI -- oba měli jinou představu o časové dotaci.
- dotace vychází z akreditace a popisu předmětů na STAG (jak bylo řečeno na společné schůzce v polovině projektů)
- navíc rozebíráno už na úvodním cvičení (viz prezentace z něj) a na init schůzce s mentorem
- máte-li konfliktní informace, je pro vás poplatné, co říká váš mentor, nebo lépe, zeptejte se
- mimochodem, který "třetí"? CourseWare? formulace tam mluví o hrubé alokaci, kterou nepřesáhnout v rámci jedné iterace, ne o konzistentním tempu ani o celkové zátěži - nicméně je ní možno chybně interpretovat a proto se snažíme povzbuzovat dotazy v případě sebemenších nejasností (pokud vám něco na přímo řekne mentor, pak jsou konfliktní informace zjevně nevalidní, popř. ho na konflikt upozerněte)
- Nezaměřovat se tolik na časovou dotaci předmětu. Cílem předmětu je si především vyzkoušet práci v týmu a techniky, např. ALM (Jira), VCS (Git), atd., než-li se stresovat tím, že jsem si napsal dostatek hodin v určitý den.
- V čem vidí tým největší přínos, co se naučili
- Jira plánování, Gitlab CICD
Použitý proces¶
ASWI std (+Jira)
Artefakty předané týmem¶
- Předávací protokol - ANO
- Archiv projektu - ANO
Datum schůzky (uzávěrky)¶
30.5.2024
Komentáře