Hodnocení projektu (draft)
Hodnocení
9,5¶
Malus/Bonus¶
- (Dokumentace +2)
Doporučení¶
- hlavní zkušenost: význam komunikace se zákazníkem, prototypování/vizuální návrhy (IKIWISI), správa priorit (zvlášť při souběžném dodávání nutných vstupů zákazníkem)
Tým a komunikace¶
- negativa
- komunikace se zákazníkem
- často věci předpokládané, vyčtené z kontextu, nedovyjasněné bez explicitního doptávání
- chyba není zcela jen na straně týmu, ale do jisté míry sdílená
- komunikace se zákazníkem
- pozitiva
- komunikace v týmu
- spolupráce
- souběh Ing. a Bc. studentů
- zapojení zákazníka do Redmine (i vlastní úkoly) a Teams
- hodnocení: Slušné (2)
Projekt¶
- negativa
- na začátku dojem od zákazníka, že je vše ready, ve skutečnosti se spousta dodělávala za běhu/měnila pod rukama (krom komunikace, ne chyba týmu)
- pozitiva
- LCO v 1. iteraci, LCA ve 3., IOC v 5., REL v 6.
- odchýlení od plánu ve 3. iteraci dohnáno ve 4.
- vypořádání se s dodávkami BE funkčnosti od zákazníka postupně (v druhé půce projektu) a absence (/zbytečnosti existující) dokumentace
- další komentáře
- Celkový strávený čas [h] - 348
- přesah kvůli postupným dodávkám od zákazníka a tím větší zátěži na komunikaci
- Celkový strávený čas [h] - 348
- hodnocení: Excelentní (3)
Postupy a praktiky¶
- negativa
- burndown ukazuje konvergenční body k ideále na konci iterací
- problém s přenositelností mezi prohlížeči ve 3. iteraci - mělo být 1) riziko, 2) předmět srovnávání knihoven, 3) součást executable architecture a odstraňování technických rizik (nakonec vyřešeno)
- pozitiva
- live doladění vizuálu při určité konfiguraci runtime prostředí (poslední 2 commity)
- analýza srovnání knihoven
- příprava na schůzky ve wiki
- standupy
- retrospektivy
- zapracovávání feedbacku
- odhad na škále projektu jen o cca 10h podhodnocený
- zájem o bezpečnost, ač se řeší jen FE a je to na straně zákazníka - naivita zákazníka stylem "nikdo nezadá souřadnice ve špatném formátu"
- hodnocení: Slušné (2)
Technická kvalita¶
- negativa
- absence CI/CD - byl záměr, ale komplikace to neumožnili včas
- na začátku problém s kategorizací/typy ticketů, občas ujela konvence branchí a commit message, trasování ticketů na začátku jednostranné, první iterační tag přes commit message
- pozitiva
- produkt, archiv, formulář, protokol
- dokumentace (instalační, uživatelská, produktová)
- testy unit + user (scénáře)
- iterační tagy (od 4. iterace)
- důsledný formát commit message, feature branche, mergování, trasovatelnosti commitů
- responzivita produktu nad rámec MVP
- Redmine a repo řádně uzavřeny
- Vize tématicky dobrá na první pokus
- Technická specifikace (architektura) - ERA, celkový návrh, technologie
- příprava na předávku ve wiki
- konvence na Redmine, repo a kód
- staging server (Open Nebula)
- od 2. iterace velmi kompetentní používání nástrojů
- zápisy schůzek
- hodnocení: Slušné - Excelentní (2,5)
Otázky na tým (post-mortem review)¶
- Co nevyhovovalo, nefungovalo, komplikovalo život
- komunikace se zákazníkem (oboustranný problém), nejasnost požadavků, nevyhobující podklady
- časově náročná administrativa
- systém hodnocení od zákazníka
- V čem vidí tým největší přínos, co se naučili
- proces (po proniknutí do něj), mentor
- řádné vedení VCS
Použitý proces¶
ASWI std
Artefakty předané týmem¶
- Předávací protokol - ANO
- Archiv projektu - ANO
Datum schůzky (uzávěrky)¶
2.6.2021
Komentáře