Projekt

Obecné

Profil

Hodnocení 3. iterace

Přidáno uživatelem Petr Pícha před více než 3 roky(ů)

Hodnocení
7

Malus/Bonus

n/a

Doporučení

  • zjistit řádný a mezní termín odevzdání, domluvit s p. Bradou možnost zkoušky bez zápočtu (kvůli Bc studentům) a následně přemýšlet o přidání iterace (třeba i zkrácené)
  • nespoléhat na vyčtení věcí z kontextu, pocit, předpoklady a radši se na všechno vždy explicitně zeptat
  • nejasnosti, i když momentálně nepředstavují blockery, hlásit/řešit se zadavateli okamžitě místo čekání na demo
  • zákazníkovi tickety vyhodit mimo iterace (pokud to nepotřebuje on), aby nezkreslovali statistiky - pokud nejde, počítat s jejich přítomností při monitoringu pokroku

Průběh a stav projektu

  • negativa
    • komunikace ven místy pokulhává - příliš se předpokládá a usuzuje s kontextu místo explicitní dotazu/vyjasnění
  • pozitiva
    • LCA
    • komunikace uvnitř týmu ok
    • přes dolazování požadavků za pochodu (viz níže) projekt overall on-track
    • dělba práce
  • hodnocení: slušné 2

Iterace

  • negativa
    • nejasnost v prioritách
      • tým čekal na endpointy
      • podle zákazníka mohl v mezičase dělat na GUI
      • díky specializaci členů týmu a propojenosti řešení to ale brzdilo i je (nevědělo ani jaké budou vstupní/výstupní typy dat, takže GUI nešlo stavět)
      • řešení mělo být 1) jasná komunikace zákazníkovi o návaznosti prací a např. ujasnění dat pro endpointy ještě před jejich implementací, 2) prototypování - kreslení GUI, příprava toho, co na datech nestojí, 3) přeplánování podle okolností
    • burndown špatný (sráz na konci) kvůli čekání na vstupy zákazníka a plánu, který na to nereagoval (viz předchozí bod)
    • plán další iterace se zdá neúplný (myšleno v ticketech - 27h, i když ve wiki spíš jen cíle) - navíc už teď je ve skluzu
    • mírné podhodnocení odhadů
  • pozitiva
    • retrospektiva validní
    • náplň, cíle, splněny ok
  • další komentáře
    • čekání na vstupy zákazníka iteraci poznamenalo, ale nemuselo tolik
    • demo a review týden po konci iterace (časová situace zákazníka)
  • hodnocení: slušné 1,75

Technická kvalita

  • negativa
    • neni CI/CD - byl záměr, ale pro ostatní věci se nestihlo a teď už nemá cenu
      • výsledkem je ale závislost na "nezapomenutí" na ruční deploy na staging server
    • návrh GUI vznikl vnitřní diskuzí týmu na základě "dojmu" z komunikace se zákazníkem
      • obzvlášť u takto GUI-heavy projektu jsou GUI prototypy/vizualizace (byť i kreslené) velmi žádoucí --> vede na méně rozporů v představách obou stran a menší nutnosti předělávání - zpětně nemá cenu dodělávat/dodávat, když už existuje live demo
    • problém s přenositelností mezi prohlížeči - mělo být 1) riziko, 2) předmět srovnávání knihoven, 3) součást executable architecture a odstraňování technických rizik
    • iterační tag formou commit message merge commitu - obtížně by se dohledával (navíc je týden po konci iterace)
    • zápisy schůzek končí 18.4.
  • pozitiva
    • staging server s přístupem pro zadavatele
    • iterační tag alespoň existuje
    • různé významové odrážky v commit message (+,-,*)
    • zpřesnění technické specifikace
    • používání description a komentářů ticketů
    • trasovatelnost commitů
  • hodnocení: slušné 1,75

Postupy a praktiky

  • negativa
    • demo
    • křížení jazyků v commit messages (podle konvencí) občas ujede, stejně jako užívání branchí
    • některé věci se zdají, že se daly řešit dříve konkrétním dotazem na zákazníka (lze i mimo demo; např. 2 uživatelé zdánlivě se stejnými právy, return code u mazání unit, endpointy pro mazání)
    • "jak to deláme každý zvlášt" - proto je třeba se jednotit na návrzích, postupech, rozhraních atd.
    • nejasné používání typu ticketů - konvence to neřeší, většina se dá usoudit, ale ne rozdíl Enhancement vs. Feature
  • pozitiva
    • příprava schůzek na wiki
    • standupy
    • pokračování v tom, co fungovalo z minula
  • další komentáře
    • krystalizace požadavků na demu - (+) dobře že probíhá a řeší se konkrétní dotazy, (-) možné podcenění analýzy, díky které to mohlo být dříve
  • hodnocení: slušné 1,5

Použitý proces

ASWI std

Datum schůzky

27.4.2021


Komentáře