Projekt

Obecné

Profil

Hodnocení 3. a 4. iterace

Přidáno uživatelem Petr Pícha před téměř 4 roky(ů)

Hodnocení
10,5 (3. iterace) + 9,5 (4.iterace)

Malus/Bonus

  • potenciální bonusy (o přidělení se bude rozhodovat na konci projektů)
    • vyzkoumání spent timu přes commit message (zanést do Redmine manuálu)
    • pokročilá práce s CI/CD (včetně test coverage, ovládání přes commity, atd.)

Doporučení

  • zvážit přidání iteraci (i třeba kratší) - prostor na to je

Průběh a stav projektu

  • negativa
    • lehký skluz kvůli 4týdenní nemoci vedoucího týmu a souběhu s ostatními předměty
  • pozitiva
    • cca 40-50% implementace - core hotový, BE správy cílů z části (datová + část aplikační)
    • průběžné testování
    • komunikace dovnitř i ven
    • zapracování relevantního feedbacku z minula
    • obecně dobré zvládnutí obtížné situace s táhlou nemocí vedoucího týmu
  • další komentáře
    • problémy s časovými průniky
  • hodnocení: skvělé 2,5

Iterace

  • negativa
    • ve 4. iteraci se pár věcí nestihlo a objevili bugy - díky většině práce o víkendech (před koncem iterace) se na ně nestihlo reagovat
  • pozitiva
    • retrospektivy validní - vyřešní problémů se dá určit tím, že se neopakují v další iteraci
    • plán na 5. iteraci validní
    • solidní odhady (u 4. iterace větší rozdíl díky nerealizovanému meetingu)
    • náplň, scope ok
  • další komentáře
    • burndowny řešeny v diskuzi na minulé review --> z většiny irelevantní
    • ve 3. iteraci nebylo demo (vytíženost zadavatele)
  • hodnocení: 3. iterace - skvělé 3, 4. iterace - slušné 2

Technická kvalita

  • pozitiva
    • přihlašování před active directory (MS) + správa lokálních uživatelů jako NTH feature "zdarma"
    • specifikace testů pro core i modul
    • trasovatlenost commit-ticket
    • kategorie ticketů
    • řešení přesunu tasků mezi iteracemi
    • obsáhlé popisy ticketů (kde vhodno)
    • vykazování času přes commit message
    • pokročilé CI/CD (kterým se na midterm inspiroval i další tým) pro interní potřeby
    • přeplánování nestihlých ticketů (přes kopie s upravenou výchozí pozicí)
  • hodnocení: skvělé 2,5

Postupy a praktiky

  • pozitiva
    • demo
      • zvládlo se efektinvě za obě iterace nejednou
      • komunikace skluzu --> příprava zákazníka na možné vynéchání NTH funkčnosti (druhého modulu)
      • plánované testování na straně uživatele
      • posílání výsedků zipem z interního CI/CD je snažší než se snažit probít na interní server zákazníka
      • obecně komunikace a věcná domluva
      • myšlení "co když?" kolem produktu
      • domluvení schůzek předem
    • tagy ne iterační, ale featurové (dá se považovat za úpravu procesu)
    • uvažování scopu při plánování (oprava od minule)
  • další komentáře
    • zbytek viz minulé iterace (dodržování toho, co má smysl)
  • hodnocení: skvělé 2,5

Použitý proces

ASWI std

Datum schůzky

28.4.2021, 3. + 4. iterace


Komentáře