Gooogle Analytics (GA) je nástroj pro získávání dat o chování uživatelích na webu. Je zcela zdarma. GA je možné nastavit ve 4 jednoduchých krocích:
- Vytvořit účet v GA
- Vybrat dat, která se budou ukazovat v přehledech
- Definovat cíle
- Přidat trackovací kód na stránky
Kód:
- Trackovací kód je krátký kus kódu (script), který se musí vložit na každou stránku webu
- Kód se vloží před ukončovací tag hlavičky
- Kód se nachází v administraci GA: admin stránka -> Tracking info -> tracking code
Vytváření cílů:
- cíle lze vytvářet podle šablony nebo zcela nové
- GA lze propojit s Google Ads (marketingové účely)
Data:
- V GA lze získat základní přehled o následujících typech dat:
- Informace o návštěvnících:
A. Demografické údaje – věk, pohlaví
B. Geografické údaje – jazyk
C. Geografické údaje – lokalita (stát, město)
D. Zařízení – pc, tablet, mobil
2) Akvizice (= získávání zákazníků)
E. Sociální sítě
F. Odkud návštěvníci přišli (z jiného webu, z vyhledávače, kampaně, ppc, napřímo)
G. Vyhledávací dotazy, přes které se na web dostanou ze Seznamu
3) Chování návštěvníků na webu
H. Tok chování – cesta, jak návštěvník procházel web, Vstupní a výstupní stránky
G. Události – např. kliknutí na tlačítko
4) Konverze (převážně pro eshopy, ale za konverzi lze považovat i jinou požadovanou “akci”)
I. Cíle – např. počet stránek, které návštěvník prošel za svou návštěvu
Ukázka výstupů na: https://blog.netpromotion.cz/co-je-google-analytics-co-od-nej-ziskam/