Enhancement #670
uzavřený
Feature #643: Mapa hvězdného systému
Enhancement #645: [JS] Implementace prototypu zobrazení hvězdného systému
[JS][C#] Implementace propojení hvězdných systémů červími děrami
Přidáno uživatelem Martin Štěpánek před více než 13 roky(ů).
Aktualizováno před více než 13 roky(ů).
Popis
Implementace načítání enpointů v hvězdné soustavě ze serveru a interativního přecházení z jedné soustavy do druhé dvojklikem na červí díru.
- Cílová verze změněn z Iterace 2 na Iterace 3
Datová reprezentace mapy nebyla k dispozici s dostatečným předstihem, posun do Iterace 3.
- Cílová verze změněn z Iterace 3 na Iterace 4
- Stav změněn z New na Closed
Splněno v r175 (chybné označení revize v komentáři commitu).
Originální changelog:
Re #270 Finalized worhmohle visualization and transitions by clicking on them.
C# changes:
- Added new WCF service contract IGameService with method to get destinations of wormhole endpoints in given system.
- Added locking to GalaxyMap, it will lock further changes of its structure after successful load, (any attempt to change it will cause exception).
- Added implementation of IGameService.GetStarSystemConnections and related implementation in GalaxyMap.
- Added CurrentInstance static property to GameServer to get running instance of GameServer in WCF service instances.
- Added StarSystemController, providing access to IGameService.GetStarSystemConnections (returned as JSON message), it will be used to handle RESTful operations on map in the future.
- Changed test data to be more 'interesting'.
- Added class DebugEx with methods for Entry and Exit logging in methods.
- Added class CollectionToString, wrapper of ToString that will provide collection in format "[a, b, c]" or "null" if collection was null.
JS changes:
- StarSystemLoader uses second call to server to retrieve connection informations about wormhole endpoints in JSON format.
- Added SvgOrbitingBody class, based on implementation of SvgPlanet as superclass for all orbiting bodies in star system.
- Changed implementation of SvgPlanet to use newly creates SvgOrbitingBody as superclass .
- Added SvgWormholeEndpoint.
- Modified implementation of SvgStarSystemMap's draw method to process wormhole endpoint and also to clear arrays of objects when called (for loading new xml).
- Changed the way timer is started for updating map. It is now started by calling SvgStarSystemMap.startUpdateTimer() and it will be stopped when draw method is called.
- Added onClickHandler function to SvgOrbitingBody that can be used for clicking events. It is set in revive method and bound to instance, so this references correct object.
Také k dispozici: Atom
PDF