Projekt

Obecné

Profil

Akce

Enhancement #670

uzavřený

Feature #643: Mapa hvězdného systému

Enhancement #645: [JS] Implementace prototypu zobrazení hvězdného systému

[JS][C#] Implementace propojení hvězdných systémů červími děrami

Přidáno uživatelem Martin Štěpánek před více než 12 roky(ů). Aktualizováno před více než 12 roky(ů).

Stav:
Closed
Priorita:
Low
Přiřazeno:
-
Kategorie:
GameUI
Cílová verze:
Začátek:
2011-10-06
Uzavřít do:
% Hotovo:

0%

Odhadovaná doba:
5.00hod
Severity:
Importance:
Tags:

Popis

Implementace načítání enpointů v hvězdné soustavě ze serveru a interativního přecházení z jedné soustavy do druhé dvojklikem na červí díru.

Aktualizováno uživatelem Martin Štěpánek před více než 12 roky(ů)

  • Cílová verze změněn z Iterace 2 na Iterace 3

Datová reprezentace mapy nebyla k dispozici s dostatečným předstihem, posun do Iterace 3.

Aktualizováno uživatelem Petr Vogl před více než 12 roky(ů)

  • Cílová verze změněn z Iterace 3 na Iterace 4

Aktualizováno uživatelem Martin Štěpánek před více než 12 roky(ů)

  • Stav změněn z New na Closed

Splněno v r175 (chybné označení revize v komentáři commitu).

Originální changelog:

Re #270 Finalized worhmohle visualization and transitions by clicking on them.
C# changes:
- Added new WCF service contract IGameService with method to get destinations of wormhole endpoints in given system.
- Added locking to GalaxyMap, it will lock further changes of its structure after successful load, (any attempt to change it will cause exception).
- Added implementation of IGameService.GetStarSystemConnections and related implementation in GalaxyMap.
- Added CurrentInstance static property to GameServer to get running instance of GameServer in WCF service instances.
- Added StarSystemController, providing access to IGameService.GetStarSystemConnections (returned as JSON message), it will be used to handle RESTful operations on map in the future.
- Changed test data to be more 'interesting'.
- Added class DebugEx with methods for Entry and Exit logging in methods.
- Added class CollectionToString, wrapper of ToString that will provide collection in format "[a, b, c]" or "null" if collection was null.

JS changes:
- StarSystemLoader uses second call to server to retrieve connection informations about wormhole endpoints in JSON format.
- Added SvgOrbitingBody class, based on implementation of SvgPlanet as superclass for all orbiting bodies in star system.
- Changed implementation of SvgPlanet to use newly creates SvgOrbitingBody as superclass .
- Added SvgWormholeEndpoint.
- Modified implementation of SvgStarSystemMap's draw method to process wormhole endpoint and also to clear arrays of objects when called (for loading new xml).
- Changed the way timer is started for updating map. It is now started by calling SvgStarSystemMap.startUpdateTimer() and it will be stopped when draw method is called.
- Added onClickHandler function to SvgOrbitingBody that can be used for clicking events. It is set in revive method and bound to instance, so this references correct object.

Akce

Také k dispozici: Atom PDF