Akce
Enhancement #670
uzavřenýFeature #643: Mapa hvězdného systému
Enhancement #645: [JS] Implementace prototypu zobrazení hvězdného systému
[JS][C#] Implementace propojení hvězdných systémů červími děrami
Začátek:
2011-10-06
Uzavřít do:
% Hotovo:
0%
Odhadovaná doba:
5.00hod
Severity:
Importance:
Tags:
Popis
Implementace načítání enpointů v hvězdné soustavě ze serveru a interativního přecházení z jedné soustavy do druhé dvojklikem na červí díru.
Aktualizováno uživatelem Martin Štěpánek před více než 13 roky(ů)
- Cílová verze změněn z Iterace 2 na Iterace 3
Datová reprezentace mapy nebyla k dispozici s dostatečným předstihem, posun do Iterace 3.
Aktualizováno uživatelem Petr Vogl před více než 13 roky(ů)
- Cílová verze změněn z Iterace 3 na Iterace 4
Aktualizováno uživatelem Martin Štěpánek před více než 13 roky(ů)
- Stav změněn z New na Closed
Splněno v r175 (chybné označení revize v komentáři commitu).
Originální changelog:
Re #270 Finalized worhmohle visualization and transitions by clicking on them. C# changes: - Added new WCF service contract IGameService with method to get destinations of wormhole endpoints in given system. - Added locking to GalaxyMap, it will lock further changes of its structure after successful load, (any attempt to change it will cause exception). - Added implementation of IGameService.GetStarSystemConnections and related implementation in GalaxyMap. - Added CurrentInstance static property to GameServer to get running instance of GameServer in WCF service instances. - Added StarSystemController, providing access to IGameService.GetStarSystemConnections (returned as JSON message), it will be used to handle RESTful operations on map in the future. - Changed test data to be more 'interesting'. - Added class DebugEx with methods for Entry and Exit logging in methods. - Added class CollectionToString, wrapper of ToString that will provide collection in format "[a, b, c]" or "null" if collection was null. JS changes: - StarSystemLoader uses second call to server to retrieve connection informations about wormhole endpoints in JSON format. - Added SvgOrbitingBody class, based on implementation of SvgPlanet as superclass for all orbiting bodies in star system. - Changed implementation of SvgPlanet to use newly creates SvgOrbitingBody as superclass . - Added SvgWormholeEndpoint. - Modified implementation of SvgStarSystemMap's draw method to process wormhole endpoint and also to clear arrays of objects when called (for loading new xml). - Changed the way timer is started for updating map. It is now started by calling SvgStarSystemMap.startUpdateTimer() and it will be stopped when draw method is called. - Added onClickHandler function to SvgOrbitingBody that can be used for clicking events. It is set in revive method and bound to instance, so this references correct object.
Akce