Projekt

Obecné

Profil

Novinky

Zhodnocení 5.+6. iterace a celého projektu

Přidáno uživatelem Premek Brada před 11 měsíc(ů)

5.+6. iterace (závěrečná) -- 10b, 9b

  • schůzka k předání, dořešení nalezených chyb
  • vytvořen dokument Testovací scénáře, ale tým si před předáním zjevně neudělal “instalační” resp “funkční” testy, při předvádění částečný generálský efekt
  • řešení způsobu nasazení u zákazníka, potíže s neexistencí domény pro google workspace a jejím zřizováním (sporadická/nespolehlivá emailová komunikace zákazníka)
  • instalační příručka s podrobným popisem
  • zbývají otevřená issues (Feature), jen administrativní nedodělek

celkový proces a retrospektiva s týmem -- 10b

  • proces s iteracemi a milníky (std ASWI) pro projekt tohoto rozsahu a velikosti týmu spíš nevhodný, iterace nešlo plánovat ani provést rovnoměrně co do rozsahů hodin, lepší by byl kanban-like proces
  • artefakty nedávaly příliš smysl, a jejich vytváření bylo pro tým hodně nezáživné
  • komunikace v týmu občas drhla, ale základní spolehnutí se navzájem bylo; retrospektivy trochu pomohly hlavně ve druhé třetině projektu (pak už rutina)
  • kombinace 2-členného týmu a (jak se ukázalo v průběhu) zadání vyžadujícího ne-programovací řešení byla náročná, nedoporučovali by pro příště
  • naučili se pár zajímavých věcí
  • podstatné a hodné ocenění je, že tým našel vhodné technické řešení pro daný problém za daných omezujících okolností (zákazník, minimální nutné vlastnosti “produktu”, dostupný čas, velikost a složení týmu) a dotáhl toto řešení do funkční podoby

Zhodnocení 3.+4. iterace

Přidáno uživatelem Premek Brada před asi 1 rok

hodnocení: 9b
datum: 9.5.2023

stav projektu - dobré (3b)

  • + vše běží
  • + LCO a LCA reálně dosaženy
  • 0 tým unavený, málo času, zákazník moc nekomunikuje, čeká se na domluvu zákazník - tech support (přístup na google workspace hospicu)

iterace - dobré (3b)

  • + cíle dobré, výběr požadavků odpovídající
  • 0 plán a odhady času, burndown, trace v ALM: 3.it celkem dobré, 4.it strávena polovina odhadnutého času kvůli jiným úkolům
  • + customer demo ok
  • 0 retrospektivy G/S/M fungují, zřejmě užitečné, byť se v nich opakují tatáž témata

technická kvalita - slabé (1b)

  • 0 artefakty shromážděny na jedno místo, ale chybí jim formální stránka (“košilka”, indikace stavu)
  • - doc Vize neobsahuje hlavní požadavky; Architektura není dokument a tedy nezahrnuje vysvětlení/zdůvodnění; komplikované rozdělení (duplicity) informací o požadavcích na 3 dokumenty, akceptační kriteria mohla být součástí “DSP” a v něm vysvětlen význam “IMPORTANT” příznaku
  • - verzování – pouze automaticky vytvářené google doc verze
  • + technické řešení předvedeno, funkční a použitelné, vhodně vybrané pro daný účel (byť softwaru to obsahuje velmi málo ;-)

postupy a praktiky - slušné (2b)

  • + vhodné rozlišení task/enhancement/feature, časový rozsah issues
  • 0 vazba requirements - issues jen přes shodu popisů, chybí priority
  • - testy zatím neřešili
  • + komunikační mechanismy (v týmu, tým-zákazník) vcelku odpovídající

doporučení

  • plánovat tak, aby šlo projekt udržitelně dokončit
  • prodiskutovány varianty postupu pro závěrečné iterace projektu
  • se zákazníkem telefonovat, kromě emailování

Zhodnocení 2. iterace

Přidáno uživatelem Premek Brada před asi 1 rok

hodnocení: 8b
datum: 17.4.2023

stav projektu - dobré (3)

  • + tým funguje, zákazník je špatně k dosažení – řešeno kvalifikovaně
  • + dosažen LCO, potvrzení “MVP” od zákazníka

iterace - slušné (2)

  • + cíl dobrý a v souladu s fází, dosažen (nedokončená malá část, ok)
  • + burndown vcelku ok, na začátku zapomněli zahrnout pár admin úkolů
  • 0 odhad trochu nadhodnocený, částečně nestíhali, průzkum technologií rychlejší
  • 0 retrospektiva G/S/M subjektivně přínosná, záznam na nevhodném místě (ticket comment)

technická kvalita - slabé (1)

  • - artefakty teď primárně na google drive, ale stále trochu roztříštěné a chaoticky uspořádané (vize na redmine wiki vs MVP na drive, na drive vše na jedné hromadě, popis MVP nemá podobu artefaktu a přitom je odsouhlasený)
  • - v redmine pouze “tasks” a prio “normal” (chybí analogie product->iteration backlog a DEEP)
  • + připravovaný návrh architektury obsahově dobrý, formálně zatím syrové ale to v danou chvíli nevadí
  • - vazba na požadavky – vytvořeny use case workflows, chybí vědomý výběr funkčností/vlastností charakteru architecturally significant
  • - doc Vize bez zásadních změn oproti předchozí iteraci, nezahrnuje business critical funkčnosti

postupy a praktiky - slušné (2)

  • + efektivní způsob řešení komunikace se zákazníkem, nastavení scope projektu
  • 0 velmi jednoduché workflow issues, vhodné řešení multiple assignees, rozumné řešení přeplánování nedokončeného do další iterace (jen chybí vazba mezi danými issues #10043 a #10375)
  • + průzkum technologií + technologické prototypy

doporučení: zapřemýšlet a řešit

  • co udělat pro prevenci “final disaster” tj. situace, kdy by zákazník nebyl spokojen a neakceptoval řešení
  • jak testovat, jak řešit úlohy konfiguračního řízení, při daných specifických technologiích

Hodnocení 1. iterace

Přidáno uživatelem Premek Brada před asi 1 rok

hodnocení: 9
datum: 29.3.2023

průběh a stav projektu - hodnocení slušné 2b

  • + rychlý nástup prací projektu po úvodním čekání na rozjezd
  • + dobře funguje komunikace, s hospicem v mezích možností
  • 0 “LCO milník dosažen” ale ještě nejasnosti u stakeholderů (Daněk - podoba řešení, hospic - nekonzistence v požadavcích)
  • 0 vytvořený plán projektu ale už neodpovídá předpokládané skutečnosti a nesedí dokument s Redmine roadmap

iterace - dobré 3b

  • + cíl a obsah odpovídá fázi prj
  • 0 burndown (camel hump) i neúplný seznam tasks odráží to, že se zapomnělo něco na začátku do plánu zadat protože potřebovali rovnou skočit na práci
  • - výrazně nadhodnocené odhady, částečně způsobené rozhodnutím o změně technologie v průběhu iterace (probráno v retrospektivě)
  • 0 retrospektiva provedena, na to že tým je 2-členný a že poprvé to vypadá na slušný pokus (mentor nebyl přítomen, z vlastního rozhodnutí), v záznamu chybí indikace typu glad/sad/mad a z retrospektivy nevyplynuly zřetelné “actionable points”

technická kvalita - slabé 1b

  • - roztříštěné zaznamenávání informací (redmine wiki, tasks, google drive)
  • - chybí zřetelně vymezené a řízeně upravované hlavní artefakty; obsah jim odpovídající ale +- existuje (vize v rámci “plán projektu” a záznamu schůzky se zákazníkem – cíl “stanovit si prioritu požadavků a minimální akceptační kritéria”, přehled požadavků tj. backlog v pracovním textovém souboru)
  • 0 vývojové prostředí inicializováno ale zatím nepoužité resp. v řešení (součást cílové platformy)
  • + tickety popsané kde potřeba, workflow ok; úložiště zatím n/a

postupy a praktiky - dobré 3b

  • + dobře řízená komunikace se zákazníkem, přípravy a záznamy
  • + (nakolik umím posoudit) vhodně změněná strategie co se týče technologie pro výsledné řešení a tedy cílové provozní platformy (z “desktop app + server backend” na “google suite se scriptováním”)
  • 0 zápasí s vybalancováním programátorský přístup vs. sw projektový management, s pracností “administrativy”, a s řízením zákazníka

doporučení

  • s aktuální znalostí zákazníka a kontextu: revidovat rizika a opatření, plánovat podle toho, věnovat víc péče definici požadavků+rozsahu a jejich doloženému odsouhlasení
  • zamyslet se a odstranit duplicity ve vykazování a zaznamenávání informací (=> šetřit čas), vzít pragmaticky, co je opravdu třeba mít a v jaké formě

použitý proces

  • ASWI std
    (1-4/4)

    Také k dispozici: Atom