Hodnocení 1. iterace
hodnocení: 9
datum: 29.3.2023
průběh a stav projektu - hodnocení slušné 2b
- + rychlý nástup prací projektu po úvodním čekání na rozjezd
- + dobře funguje komunikace, s hospicem v mezích možností
- 0 “LCO milník dosažen” ale ještě nejasnosti u stakeholderů (Daněk - podoba řešení, hospic - nekonzistence v požadavcích)
- 0 vytvořený plán projektu ale už neodpovídá předpokládané skutečnosti a nesedí dokument s Redmine roadmap
iterace - dobré 3b
- + cíl a obsah odpovídá fázi prj
- 0 burndown (camel hump) i neúplný seznam tasks odráží to, že se zapomnělo něco na začátku do plánu zadat protože potřebovali rovnou skočit na práci
- - výrazně nadhodnocené odhady, částečně způsobené rozhodnutím o změně technologie v průběhu iterace (probráno v retrospektivě)
- 0 retrospektiva provedena, na to že tým je 2-členný a že poprvé to vypadá na slušný pokus (mentor nebyl přítomen, z vlastního rozhodnutí), v záznamu chybí indikace typu glad/sad/mad a z retrospektivy nevyplynuly zřetelné “actionable points”
technická kvalita - slabé 1b
- - roztříštěné zaznamenávání informací (redmine wiki, tasks, google drive)
- - chybí zřetelně vymezené a řízeně upravované hlavní artefakty; obsah jim odpovídající ale +- existuje (vize v rámci “plán projektu” a záznamu schůzky se zákazníkem – cíl “stanovit si prioritu požadavků a minimální akceptační kritéria”, přehled požadavků tj. backlog v pracovním textovém souboru)
- 0 vývojové prostředí inicializováno ale zatím nepoužité resp. v řešení (součást cílové platformy)
- + tickety popsané kde potřeba, workflow ok; úložiště zatím n/a
postupy a praktiky - dobré 3b
- + dobře řízená komunikace se zákazníkem, přípravy a záznamy
- + (nakolik umím posoudit) vhodně změněná strategie co se týče technologie pro výsledné řešení a tedy cílové provozní platformy (z “desktop app + server backend” na “google suite se scriptováním”)
- 0 zápasí s vybalancováním programátorský přístup vs. sw projektový management, s pracností “administrativy”, a s řízením zákazníka
doporučení
- s aktuální znalostí zákazníka a kontextu: revidovat rizika a opatření, plánovat podle toho, věnovat víc péče definici požadavků+rozsahu a jejich doloženému odsouhlasení
- zamyslet se a odstranit duplicity ve vykazování a zaznamenávání informací (=> šetřit čas), vzít pragmaticky, co je opravdu třeba mít a v jaké formě
použitý proces
- ASWI std
Komentáře